| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
در جلسه هماهنگی آزادسازی زنان زندانی با جرائم غیر عمد عنوان شد:
       کد خبر: 183979

نگاه ایران / مریم صابری:دومین پویش مهربانی برای آزادسازی زنان زندانی غیر عمد کار خود را آغاز کرد. ظهر امروز اولین جلسه هماهنگی برای آزادسازی زنان زندانی غیر عمد با حضور فاطمه رفیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، حمید کامران زاده مدیر هیات امنای ستاد دیه استان گیلان و نمایندگان سمن های خیریه و دستگاه های اجرایی مرتبط تشکیل شد.

 نبود مادر در خانواده اثرات تخریبی بالایی دارد

رفیعی در ابتدای جلسه با تبریک ماه رمضان گفت: دومین پویش مهربانی با شعار «زندان جای مادران نیست» را تشکیل دادیم. او با بیان اینکه در سال گذشته در اولین پویش مهربانی چند بانو و مادر آزاد شدند گفت: امیدواریم امسال نیز با این حرکت جز روزه داران واقعی قرار بگیریم.

رفیعی تعداد زنان زندانی محکوم به جرائم غیر عمد را 26 نفر عنوان کرد و گفت: مجموع جرائم مالی آنها ۴۸ میلیارد ریال است.

او با بیان اینکه اکثر این بانوان صاحب فرزند هستند افزود:  اگر مادر در خانه نباشد اثرات تخریبی زیادی دارد و دیدن خانواده هایی که مادر در کنارشان نیست دردآور است.

رفیعی دلیل زندانی بودن این بانوان را بی مبادلاتی و بی احتیاطی و نداشتن مهارت کافی عنوان کرد و گفت: آنها به دلیل ضمانت مالی، صدور چک برای همسر و عدم پرداخت پول جهیزیه در زندان حضور دارند.

او با بیان اینکه  آزادسازی اسرا جز دعاهای هرروز ما است گفت: اکنون ما فرصت یک ماهه داریم که این امر را محقق کنیم. رفیعی با بیان اینکه باید از تمامی پتانسیل جامعه استفاده کرد ابراز امیدواری کرد آقایان هم که نسبت به مادران حساسیت دارند در این پویش همکاری داشته باشند.

او  همچنین رسانه ها را بسیار تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: امیدواریم رسانه ها هم با انعکاس خوب به بهترین وجه ما را به هدف نزدیک کند. 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری شماره حساب بانک تجارت ۰۸۰۰۲۱۳۰۹۶ و شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۴۸۸۱۴۲ را راه های انتقال وجه عنوان کرد. او افزود: همچنین از طریق سامانه #7777013*780* نیز می توان به این پویش پیوست.

آزادسازی زندانیان بدون شرارت

در این جلسه همچنین کامران زاده مدیر هیات امنای ستاد دیه استان گیلان هم با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲ جشن گلریزان برگزار شد گفت: با 300 میلیون تومان ۲۸۵ نفر زندانی زن و مرد در گیلان با کمک های مستقیم مردمی آزاد شدند. او با اشاره به چشم انتظاری زندانیان در این روزها گفت: آزادسازی این قدر کار پسندیده ای است که در دعای هرروزه ماه مبارک «اللهم فک کل اسیر» آمده است.

او با بیان اینکه این زندانیان قصد شرارت نداشتند اما مسیر اشتباهی رفتند گفت: عدم توانایی در پرداخت مالی دلیل اصلی زندانی بودن بسیاری از آنها است. 

کامران زاده با بیان اینکه سال گذشته از طریق پویش مهربانی ۶ بانو آزادسازی شدند گفت: ابراز امیدواری کرد که امسال نیز تعداد بیشتری بتوانند از طریق کمک های مردمی آزاد شوند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code