| چهارشنبه، 01 بهمن 1399
گفت‌و‌گو با بخشدار کرگانرود درباره تصادفات متعدد روستای کشلی:
       کد خبر: 18277
نگاه ایران/ طاها عبداللهی: انتشار خبر تصادفات مکرر در روستای کشلی از توابع بخش کرگانرود تالش و اجتماع مردم در کنار جاده واکنش های متعددی را در پی داشت. اما همین رویداد را می توان از زاویه دیگری بررسی کرد. به همین منظور، با اکبر اولیایی بخشدار کرگانرود گفت و گو کردیم. اولیایی در خصوص آخرین تصادف رخ داده در نقطه حادثه ساز روستای کشلی در جاده تالش به آستارا که منجر به کشته شدن دلخراش یکی از اهالی این روستا شد به نگاه ایران می گوید: نوع روایت از یک حادثه در بین افراد مختلف متفاوت است و ما نیز با بررسی ابعاد این موضوع و مشکلات موجود در این مسیر ارتباطی خطرناک سعی در تعامل با رسانه ها به منظور حل مشکل از راه مناسب آن داریم. اولیایی با تایید وقوع تصادف در زمان اشاره شده گفت: با اظهار تاسف در حادثه دلخراش مذکور یکی از اهالی بومی به دلیل شدت برخورد به شکل فجیعی کشته شد. حضور نیروهای امدادی، پلیس راهور، آمبولانس، راهداری و کلانتری خطبه سرا زمانی در حدود 40 دقیقه را به دنبال داشت و لاستیکی برای روشن نگه داشتن محل برای جلوگیری از تصادفات بعدی آتش زده شد. نیروهای امدادی مشغول انتقال جسد فرد مذکور بودند و چون تکه هایی از بدن او در صحنه تصادف پراکنده شده بود، جمع آوری همین قطعات زمان زیادی را از این نیروها گرفت و ترافیک مسیر نیز به طور طبیعی پس از یک تصادف ایجاد شد که بسیار کمتر از 10 کیلومتر ذکر شده بود. کشلی (1) بررسی نقاط حادثه خیز کرگانرود در شورای ترافیک استان بخشدار کرگانرود افزود: تعریض جاده تالش – آستارا یک طرح ملی است که سالهاست آغاز شده و از دولت قبل باقی مانده است. دولت تدبیر و امید سعی داشت تا با وجود کمبود اعتبار آن را به پایان برساند. وی با اشاره به مطرح شدن نقاط حادثه خیز این بخش در شورای ترافیک استان گیلان اظهار داشت: کشلی بارها مورد بازدید کارشناسان قرار گرفته است. ساختمان های احداث شده در فاصله 17 متری جاده هستند در حالی که باید که با عقب نشینی به 38 متری حریم جاده قانون را رعایت کنند. با انجام این کار، قسمتی از معضلات فعلی کاهش می یابد. اولیایی، کاربری کشاورزی منطقه، عدم اصلاح مسیر سرپایینی و پیچ ورودی و خروجی، نبود پل عابر پیاده، عدم امکام ساخت زیر گذر و روگذر به علت جنس خاک نامناسب و نبود روشنایی در مسیر را به عنوان مشکل جدی منطقه ذکر کرد. وی گفت: ما همیشه شاهد تصادفات در این محور هستیم و در سالهای گذشته شخصا در یکی از این تصادفات حاضر بوده و با صحنه دلخراشی برخورد کرده ام. وی ضمن رد راه حل های مطرح شده برای ساخت سرعت گیر، میدان و دوربرگردان های متعدد گفت: در یک مسیر نسبتا کوتاه انجام چنین مواردی غیر ممکن است و اداره راه و شهر سازی بارها با ایجاد چنین سازه هایی مخالفت کرده است. بخشدار کرگانرود از ساکنان و اهالی منطقه خواست تا در زمان تردد نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و در نظر گرفتن مسائل ایمنی اهتمام بیشتری داشته باشند. کشلی (4) کشلی (3) کشلی (2)  

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code