| سه شنبه، 28 فروردین 1403
نگاه ایران:  مشاور گردشگری شهرداری رشت گفت: گیلان نیازمند رویکرد گردشگری سبز است و این نوع از گردشگری علاوه بر جنبه های طبیعی، جنبه های فرهنگی را هم شامل می شود.

به گزارش فارس، علیرضا محمدی با اشاره به اینکه شیوه متداول گردشگری در استان گیلان مربوط به نسل نخست گردشگری است اظهار کرد: توریسم انبوه و هجوم گردشگران به مناطق بکر و دست نخورده گیلان نمی تواند برای استان راه گشا باشد و زمینه توسعه اقتصادی را فراهم کند.

وی با تأکید بر لزوم توسعه گردشگری سبز در استان گیلان گفت: باید به سمت مدلی از گردشگری برویم که اصطلاحاً به آن گردشگری سبز می گویند.

مشاور گردشگری شهرداری رشت گردشگری سبز را گردشگری سازگار با محیط زیست دانست و تصریح کرد: گردشگری سبز بدون اینکه آسیبی به محیط زیست وارد کند هم برای میزبان و هم میهمان سودمند بوده و یک بازی برد برد برای طرفین است.

محمدی با تأکید بر اینکه باید درزمینهٔ گردشگری سبز وسواس به خرج بدهیم گفت: اگرچه صنعت گردشگری در مقایسه با سایر صنایع صنعتی سبز محسوب می شود اما به نوبه خود می تواند تأثیرات منفی نیز داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه گردشگری سبز بخش عمده ای از گردشگری پایدار است افزود: گردشگری پایدار به این معنا است که منابعی که برای رشد و بهره مندی اقتصادی گردشگری استفاده می کنیم تنها متعلق به نسل ما نیست و باید برای نسل های آینده محافظت و نگهداری شود.

مشاور گردشگری شهرداری رشت تصریح کرد: گردشگری سبز صرفاً به جنبه های طبیعی محدود نمی شود و جنبه های فرهنگی نظیر حفظ میراث فرهنگی و نگهداری آن برای نسل بعد را نیز شامل می شود.

محمدی با اشاره به اینکه گردشگری سبز به چهار مؤلفه تقسیم می شود گفت: مسئولیت زیست محیطی که شامل محافظت، نگهداری و ارتقای طبیعت و محیط فیزیکی به منظور تضمین سلامت بلندمدت اکوسیستم بوده و یکی از اصلی ترین مؤلفه های گردشگری سبز است.

وی با اشاره به مؤلفه های دیگر گردشگری سبز گفت: دوام و بقای اقتصاد محلی، حمایت از کسب وکارهای محلی به منظور توانمندی اقتصادی جوامع محلی و تنوع فرهنگی به منظور تضمین سلامت مستمر فرهنگ های میزبان از دیگر مؤلفه های گردشگری سبز است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code