| پنجشنبه، 30 فروردین 1403
نگاه ایران:  فرماندار رشت از افزایش 610 درصدی میزان بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی شهرستان رشت خبر داد و گفت: شهرستان رشت در بین 16 شهرستان استان گیلان، حائز رتبه برتر در میزان اقامت و ماندگاری گردشگران شده است و همچنین رتبه اول در میزان بازدید از جاذبه های گردشگری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش فارس، سید محمد احمدی با بیان استقبال مثال زدنی شهرستان رشت از مسافران نوروزی اظهار کرد: در بحث رشد شاخص های شهرستان رشت 36 درصد رشد، در میزان گردشگر و بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی در  مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  داشتیم.

وی با بیان اینکه  درصد ماندگاری گردشگرانی که حداقل یک شب را در شهرستان رشت اقامت داشته اند، 36 درصد رشد داشته است افزود: در سال گذشته میزان ماندگاری مسافران نوروزی در شهرستان رشت حدود یک میلیون و 800 هزار نفر بوده که در سال جاری بیش از دو میلیون و 419 هزار و 462 گردشگر در شهرستان رشت اسکان پیدا کردند.

فرماندار شهرستان رشت با اذعان به اینکه حدود پانزده هزار و 808 نفر از گردشگران در هتل ها اسکان داشته اند بیان کرد: پنج هزار و هشت صد و 29 نفر در میهمان پذیرها و 985 نفر نیز در هتل آپارتمان ها اسکان پیدا کردند.

احمدی  با اشاره به اینکه هفده هزار و 224 نفر در خانه مسافرها و 133 نفر در اقامتگاه های بوم گردی اقامت داشته اند گفت: حدود هزار و 276 نفر در مجتمع های گردشگری و یک میلیون و 151 هزار و 419 نفر نیز در اقامتگاه های موقت شهرستان رشت اقامت گزیده اند.

وی با بیان اینکه 139 هزار و 91 نفر داخل چادرها اقامت داشته اند افزود: در مراکز اسکان آموزش وپرورش که درواقع کلاس های مدارس  است 33 هزار و 397 نفر از گردشگران اسکان داشته و حدود 119 هزار نفر در سایر مراکز اقامتی اسکان پیدا کردند.

فرماندار رشت از افزایش 610 درصدی میزان بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی شهرستان رشت خبر داد و افزود: شهرستان رشت در بین 16 شهرستان  استان گیلان، حائز رتبه برتر در میزان اقامت و ماندگاری گردشگران شده است و همچنین رتبه اول در میزان بازدید از جاذبه های گردشگری را به خود اختصاص داده است.

 احمدی از نظارت های انجام شده در ایام نوروز سخن گفت و تصریح کرد: 76 مورد بازدید از مراکز اقامتی و 148 مورد بازدید از رستوران ها و مراکز بین راهی، 18 مورد بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی ، 268 مورد بازدید از مراکز اقامتی موقت صورت گرفته که ازلحاظ میزان تعداد بازدیدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 در صد رشد داشته است.

فرماندار رشت با تأکید بر اینکه در صدور اخطار و پلمپ واحدهای متخلف 19 درصد رشد را در این ایام داشته ایم گفت: در سال گذشته حدود 400 مورد بازدید صورت گرفته بود که در سال جاری 510 مورد بازدید نظارتی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی بیش از  74 هزار مورد در آمار ثبت شده است خاطرنشان کرد: این آمارهای قابل استناد است  لذا اگر  متناسب با ورودی مسافران بررسی  شود  آمار بیشتر خواهد بود و این آمار بر اساس بلیت های فروخته شده  در جاذبه های تاریخی و فرهنگی استخراج شده  است.

احمدی از بازدید بیش از 74 هزار مورد بازدید جاذبه های تاریخی و فرهنگی خبر داد و تصریح کرد: بازدید از جاذبه های طبیعی شهرستان رشت نیز 81 هزار و 338 مورد و جاذبه های دست ساز و صنایع دستی در بازارچه ها 61 هزار و 900 مورد بوده  که مجموع بازدید 217 هزار 298 مورد ثبت شده  است که نسبت به سال گذشته  بیش از 610 درصد رشد بازدید از جاذبه های شهرستان رشت ثبت شده است.

فرماندار رشت گفت: این  آمار مربوط به بازده زمانی 27 اسفند سال 96 تا 13 فروردین سال جاری است که  شهرستان رشت میزبان میهمانان نوروزی بوده است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code