| شنبه، 01 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: استاندار گیلان در دیدار با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان امکان صدور ویزا در مرز آستارا و 24 ساعته شدن فعالیت گمرک دو کشور را خواستار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر نجفی در این دیدار با تشکر از اقدامات سازنده ی جمهوری آذربایجان برای توسعه ی روابط با جمهوری اسلامی ایران در 2 سال گذشته گفت : چهار بار دیدار روسای جمهوری در این مدت نشان دهنده ی اهمیت رونق روابط دارد.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد :همانطور که رئیس جمهور ایران در سفر به آذربایجان اعلام کرد، هیچ مانعی برای توسعه روابط دو کشور وجود ندارد.

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : باتوجه به وجود مشترکات فراوان، گیلان می تواند نقش با اهمیتی داشته باشد و سفر هیئت تجاری، اقتصادی به این کشور در همین راستا صورت گرفت.

دکتر نجفی با اشاره به ملاقات های خود با وزرای راه و ترابری، صنعت و اقتصاد و حوادث غیرمترقبه و تجار و بازرگانان آذربایجان گفت : ما تمایل داریم توافقات این سفر در زمان مناسب اجرایی شود.

وی خاطر نشان کرد : همایش تجاری ایران و آذربایجان که یک روز بیش از افتتاح نمایشگاه توانمندی های اقتصادی ایران در باکو برگزار شد به گواه کارشناسان و تجار دو طرف با استقبال فراوان روبرو شد که نشان دهنده ی علاقه مندی تجار و بخش خصوصی به توسعه ی روابط است.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : این علاقه مندی ما را موظف به اجرای توافقات انجام گرفته و تسهیل در روابط تجاری می کند.

وی افزود : در این زمینه نیازات در مرحله ی نخست در مرز آستارا امکان صدور ویزا وجود داشته باشد.

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : افزایش فعالیت ساعت گمرک نیز برای بهبود فعالیت های اقتصادی و افزایش ترانزیت کالا حائز اهمیت است.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : باتوجه به وجود منطقه ی آزاد تجاری و صنعتی انزلی در راستای، این منطقه آماده جذب سرمایه گذاران جمهوری آذربایجان است و در این راستا تسهیلات حمایتی خوبی برای سرمایه گذاران خارجی مهیا کرده است.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان گفت: نتایج مثبت مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران ما را خوشحال می کند.

علی احمد اف اظهار امیدواری کرد نتایج مذاکرات هسته ای به نفع جمهوری اسلامی ایران حل شود.

وی با اشاره به روابط خوب روسای جمهور دو طرف گفت: این روابط در گسترش و توسعه ارتباطات دو کشور بسیار موثر می باشد.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان همچنین بر حمایت از اجرای طرح های زیر بنایی جاده ای و صنعتی بین دو طرف تاکید کرد و گفت: تسهیل در صدور روادید را پیگیری می کنم و ما علاقمند به 24 ساعته شدن فعالیت گمرک آستارا هستیم.

11218940_10205464416032919_2548412628552713162_n

  امکان صدور ویزا در مرز آستارا فراهم شود

همچنین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان در صبحانه کاری هیئت گیلانی با هیئت آذری در زمینه سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان در بخش گردشگری گیلان بحث و تبادل نظر شد. در این نشست که صبح امروز در باکو به ریاست دکتر نجفی استاندار گیلان و کمال الدین حیدراُف وزیر حوادث غیرمترقبه جمهوری آذربایجانی برگزار شد درخصوص اجرای توافقات انجام شده در این سفر از جمله سرمایه گذاری بخش خصوصی جمهوری آذربایجان برای ساخت هتل در منطقه ی آزاد انزلی بحث و تبادل نظر شد.

گفتنی است استاندار گیلان در پایان سفر به باکو صبح پنجشنبه عازم رشت شد.

دکتر نجفی در آخرین برنامه ی سفر  به جمهوری آذربایجان عصر امروز با استاندار لنکران دیدار می کند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code