| جمعه، 31 فروردین 1403
در جلسه بررسی مشکلات راه روستایی رشت با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح شد:
       کد خبر: 174527

نگاه ایران:  جلسه بررسی مشکلات راههای روستایی شهرستان رشت با حضور سید محمد احمدی فرماندار ، دکتر خادمی معاونت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، معاون امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان در دفتر فرماندار شهرستان رشت برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان رشت، فرماندار شهرستان رشت با تاکید به خدمات مطلوب دولت تدبیر و امید در بخش راه هایی روستایی افزود: علیرغم همه تلاشها و اقدامات صورت گرفته وضعیت راههای روستایی شهرستان رشت رضایت بخش نیست.

وی خاطر نشان کرد: به علت اینکه شهرستان رشت مرکز استان گیلان است بنابراین آن طور که باید و شاید بسیاری از محرومیت ها و کمبودهای شهرستان رشت در بخش های مختلف خصوصا میزان برخورداری از راه روستایی مناسب دیده نمی شود.

احمدی بیان داشت: در حال حاضر روستاهایی در نزدیکی مرکز شهر رشت قرار دارند که مردم آن حتی از امکانات اولیه زندگی نظیر نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی نیز محرومند و این به هیچ عنوان زیبنده این شهرستان به عنوان مرکز استان گیلان نیست.

احمدی عنوان کرد:  هم اکنون نزدیک به ٧٠٠ هزار نفر در شب و بالغ بر یک میلیون و یکصد هزار نفر در روز در شهر رشت حضور دارند این به این معناست که نزدیک به ٥٠ درصد جمعیت استان گیلان به طور شبانه روزی در شهر رشت تردد می کنند.

وی افزود : در حال حاضر عملیات زیرسازی بسیاری از راه های روستایی شهرستان رشت آماده شده و منتظر آغاز اجرای عملیات آسفالت هستند

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت ابراز دا شت: بیش از ١٠٠ کیلومتر از راه های روستایی شهرستان رشت با مشارکت دهیاران زیرسازی شده اند اما به علت عدم تامین اعتبارات و اجرای به موقع عملیات آسفالت در معرض تخریب و نابودی قرار گرفته است.

احمدی با تاکید بر وجود کیلومترها راه روستایی آسفالت نشده اصلی در شهرستان رشت عنوان کرد: هم اکنون شاخص های کشوری مبنی بر میزان آسفالت راه های روستایی ٦١درصد بوده و این میزان برخورداری از راه مناسب روستایی در استان گیلان ٥٤درصد است.

فرماندار شهرستان رشت خاطرنشان کرد: وجود ١٠٠ کیلومتر راه روستایی اصلی واقع در شهرستان که هم اکنون عملیات زیرسازی آن توسط دهیاران انجام گرفته مدتی است در انتظار ادامه عملیات ساخت قرار دارد که انتظار میرود مسئولان ذیربط هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام کنند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code