| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
نگاه ایران:امیر جانبازی سرپرست فرمانداری لاهیجان در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد بااهمیت شمردن صنعت کشاورزی در لاهیجان گفت: ما در تلاش هستیم همه توانمندی های شهرستان لاهیجان ازجمله صنعت کشاورزی، تولید، غذا را با برند برای توسعه گردشگری و توریسم داشته باشیم. به گزارش روابط عمومی فرمانداری لاهیجان، وی با اشاره به کمبود فضای اقامتی در لاهیجان اظهار کرد: در بخش بوم گردی با توجه به استقبال خوب مسافران به لاهیجان در تلاش هستیم با ایجاد مجتمع های گردشگری، ماندگاری مسافران را در لاهیجان پایدارسازیم. نماینده عالی دولت در شهرستان به تلاش های مدیریت بحران در بارش های اخیر این شهرستان اشاره کرد و افزود: در لاهیجان ۱۴۰ میلی متر باران و ۴۰ سانتی متر برف در جلگه بارید درحالی که در ارتفاعات لاهیجان به یک متر هم رسید. جانبازی علت خاموشی های برق در این شهرستان را ناشی از فرسودگی شبکه نامید و بابیان اینکه آب دار بودن و چسبناکی برف اخیر باعث اتصال سیم های برق و قطع آن ها می شد خاطرنشان کرد: آنچه در برف اخیر در لاهیجان نمود پیدا کرد برنامه ریزی مدیریت ستاد بحران بوده است. فرماندار لاهیجان دهه فجر را یادآور رشادت ها و جان فشانی های ملت ایران در سال ۵۷ نامید و با اشاره به همراهی و همدلی ملت در سال ۵۷ تصریح کرد: در بارش برف اخیر ما نمونه ای از آن ایثار و همدلی و همراهی را در بین مردم شهرستان لاهیجان مشاهده کردیم. وی به عنوان مدیر بحران شهرستان لاهیجان از زحمات تمامی دستگاه های اجرایی به ویژه اعضای شورای تامین شهرستان علی الخصوص نیروی انتظامی و سپاه پاسداران تشکر نمود و گفت: طی بارش روزهای اخیر حتی یک تصادف در مسیرهای اصلی و فرعی نداشتیم و امنیت به طور کامل برقرار بود. فرماندار لاهیجان نقش سازمان های مردم نهاد در مدیریت برف اخیر را چشمگیر دانست و اظهار کرد: برنامه ریزی سمن ها برای ترغیب جامعه به مشارکت و همکاری بسیار خوب بود و تجربه نشان داده هرجا مردم وارد عرصه مشارکت شوند موفقیت حاصل می شود.

وی عملکرد شوراها و دهیاران در مدیریت برف را مثبت ارزیابی کرد و افزود: دهیاران مسئول برطرف نمودن مشکلات منطقه خود هستند و باید پیش از وقوع هر بحرانی برای مواجهه با آن برنامه ریزی داشته باشند.

جانبازی خواستار حضور مردم در جشن های دهه انقلاب شد و ضمن توصیه به رعایت ایام فاطمیه گفت: در دهه فجر امسال ۳۲۳ پروژه بااعتباری بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان مورد بهره برداری می رسد. وی بابیان اینکه با افتتاح این پروژه ها ۱ هزار ۶۹۷ فرصت شغلی ایجادشده است ادامه داد: حجم اعتبارات هزینه شده در سال جاری ۶۷ و ازلحاظ تعداد ۶۰ درصد و ازلحاظ فرصت شغلی ۳۲ درصد افزایش داشته ایم. فرماندار لاهیجان اجرای پروژه ها را محصول ۱۷ دستگاه اجرایی این شهرستان نام برد که میراث؛ صنایع دستی و گردشگری با ۳۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان؛ جهاد کشاورزی با ۱۹ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان و راه و شهرسازی با ۶ میلیارد و ۷۵۶ میلیون تومان بیشترین اعتبار هزینه ای در پروژه های افتتاحیه دهه فجر لاهیجان را داشته اند. وی گفت: محور اصلی توسعه برای شهرستان لاهیجان بر صنعت گردشگری نهاده است، یادآور شد: همه فعالیت ها در حوزه های مختلف شهرستان از قبیل کشاورزی، باید با چشم انداز توسعه صنعت گردشگری نگریسته شود. پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود که بیشتر حول محور تأمین آب زراعی، بوم گردی، بیمارستان میلاد و پیروز، بحث قطعی برق، نیمه تمام ماندن مجتمع فرهنگی و هنری و پل غیر هم سطح لاهیجان و … مطرح و پاسخ هایی از سوی فرماندار لاهیجان ارائه شد.  

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code