| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نفتکش سانچی به صورت کامل در حال غرق شدن است، گفت: پس از طی مراحل قانونی سه پیکر خدمه به ایران تحویل می شوند. به گزارش ایلنا، محمد راستاد، با بیان اینکه چیزی از نفتکش سانچی بر روی آب باقی نمانده است، اظهار داشت: کشتی به صورت کامل غرق شده است.

وی درباره دسترسی به پیکرهای سایر خدمه گفت: متاسفانه به نظر نمی رسد به سایر پیکرهای مفقود شده دسترسی پیدا کنیم.

راستاد همچنین در گفت وگو با یکی از شبکه های تلویزیونی اظهار کرد: متاسفانه هیچ امیدی به نجات جان دریانوردان نداریم؛ چراکه در همان لحظات اولیه برخورد، کشتی دچار آتش سوزی شدید و انفجار شده و شاهدان عینی تائید کرده اند که امکان زنده ماندن هیچ فردی در کشتی وجود نداشته است؛ همچنین امکان نجات کشتی وجود ندارد و حتی پیکرهای دریانوردان عزیزمان را نیز نمی توانیم از آن خارج کنیم.

در این میان 12 تکاور ایرانی که به چین اعزام شده بودند، صبح امروز به نفتکش رسیدند تا عملیات امداد و تجسس را در داخل نفتکش انجام دهند اما به گفته رییس سازمان بنادر و دریانوردی به دلیل شدت گرفتن آتش، امکان ورود به کشتی برای تجسس مفقودین فراهم نشد و دو سوم این نفتکش غرق شده است. رییس سازمان بنادر و دریانوردی درباره تحویل سه پیکر یافت شده گفت: پس از طی مراحل قانونی این سه پیکر در چین تحویل نمایندگان نفتکش و به ایران تحویل داده می شوند.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code