| سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: به منظور آگاهی از وضعیت ناوگان راهداریاستان محمد علی نجفی استاندار گیلان ساعاتی پیش از ماشین آلات سنگین راهداری بازدید کرد. به گزارش روابط عمومی راه وشهرسازی گیلان،  استاندارگیلان در این بازدید با اشاره به گستردگی فعالیتهای راه وشهرسازی گفت:عظمت فعالیتهای راه وشهرسازی چه در گذشته ودرحال حاضر از نظر گستره خدمات در مواقع بحران وتخصصی بودن فعالیتها بسیارحائز اهمیت است ونیروهای راه وشهرسازی جزء بهترین نیروهایی هستند که در مواقع بحرانی خاطرات خوبی از آنها در کشور واستان برجای مانده است . وی افزود:با صداقت و درستی که در تشکیلات راه وشهرسازی سراغ داریم ،امیدوارم زمستان 94را با همت وتلاش جهادگران راه وشهرسازی با موفقیت سپری نماییم. نجفی با بیان اینکه دولت محترم بر حسب وظیفه به بخشها ونهادهای خدمات رسان کمک خواهد کرد افزود: اگرهم کمکی موثر واقع نشود ،مجموعه راه وشهرسازی با اندیشه وفکرکارگشا، حضور وهمتی جهادی شرایط مساعدی رادرزمستان امسال بدون کمترین آسیب برای شهروندان گیلانی ومسافران فراهم می کنند. مهندس خاوری نیز با اشاره به شروع بارش های زودهنگام در استان، از استقرار41اکیپ راهداری درمحورهای ارتباطی استان خبر داد وگفت:این اکیپها با481نفر نیروی راهدار وبا استفاده از 264 دستگاه خودروی سبک و سنگین در 16راهدارخانه ثابت و9راهدارخانه سیارمستقر شدند ومسئولیت نگهداری بیش از10770کیلومتر راه را برعهده دارند. وی افزود:تمهیدات لازم برای راهداری زمستانی در طول راههای حوزه استحفاظی گیلان صورت گرفته است وپایگاه های راهداری و راهدارخانه ها درطول راه های استان درحد امکانات موجود تجهیز شده اند تا در فصل زمستان به مسافران جاده ای خدمات وسرویس دهی مناسب ارائه شودوبرای اجرای هرچه بهترعملیات زمستانی، ذخیره سازی نمک و ماسه، تأمین سوخت، تعمیر و تجهیز ماشین آلات راهداری زمستانی، تأمین و آموزش نیروی انسانی را در دستور کار قرار داده ایم. IF
تلاش مضاعف راهداران برای بازگشایی معابر رودخانه ها مهندس علی خاوری با اشاره به شدت بارندگی های اخیر در گیلان گفت: علیرغم بارش های سیل آسا و بالا آمدن آب رودخانه ها تاکنون هیچ راهی مسدود نشده و نیروهای راهداری با تمام توان در بازگشایی مسیل ها و معابر ورودی و خروجی پل ها فعالیت می کنند، این در حالی است که به دلیل سامانه بارش زا و سرد حاکم بر گیلان، برخی مناطق کوهستانی استان پوشیده از برف شده و فعالیت راهداران در مناطق کوهستانی نیزبه شدت ادامه دارد.
خاوری افزود: گرفتگی دهانه پل ها، موجب بالا آمدن آب رودخانه ها به سطح جاده می شود از این رو، پاکسازی دهانه پل ها از مهمترین عوامل جلوگیری از ورود سیلاب به جاده است و راهداران با ماشین آلات سنگین، در حاشیه پل ها و مسیل ها استقرار یافته اند. وی اظهار کرد: با تلاش بی وقفه راهداران و استقرار آنها در مکان های مهم ازجمله پل ها و مسیل ها و پاکسازی لحظه به لحظه دهانه پل ها و مسیل ها، تاکنون از آب گرفتگی جاده ها جلوگیری شده است و با وجود بارش های متناوب، تمامی راه های ارتباطی استان همچنان باز است و تردد در آنها جریان دارد. مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با بیان اینکه بارش های شدید در اغلب مناطق استان جاری شدن سیل را موجب شده و خساراتی در پی داشته است گفت: با این وجود وضعیت راههای استان حاد نیست و همه چیز تحت کنترل است و عملیات رسوب برداری و ریزش های ناشی از سیلاب در برخی مسیرهای ارتباطی طی چند روز اخیر جمع آوری شده و مرمت برخی مسیرهای ارتباطی نیز درحال انجام است. وی از رانندگان خواست به علت نامساعد بودن وضعیت جوی و تداوم بارش در گیلان از سفر های غیر ضروری و توقف در حاشیه رودخانه ها پرهیز نمایند و در عبور از جاده های کوهستانی زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی همراه داشته باشند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code