| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی شنیده شدن صدای سوت قطار در نقطه صفر مرزی این شهرستان را آغازی برای تقویت روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان دانست.

ولی داداشی امروز در گفت وگو با فارس با اشاره به آخرین وضعیت راه آهن بین المللی آستارا- آستارا اظهار کرد: عملیات عمرانی فاز نخست از این راه آهن تا محل پایانه ریلی به اتمام رسیده و نخستین قطار باری قرار است از خاک جمهوری اسلامی ایران به سمت جمهوری آذربایجان بارگیری شود.

وی شنیده شدن صدای سوت قطار در نقطه صفر مرزی شهرستان آستارا را آغازی برای تقویت روابط اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان دانست و تصریح کرد: با حرکت نخستین قطار باری روی ریل خط آهن بین المللی آستارا- آستارا روابط دو کشور وارد فاز جدیدی از تعاملات اقتصادی- اجتماعی می شود.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی کاهش مسافت و زمان حمل ونقل کالا، تقویت صادرات و ارزآوری، فراهم شدن بستر حمل ونقل کالا بین ایران و اوراسیا و ایجاد فرصت های جدید شغلی را از جمله مزایای راه آهن بین المللی آستارا- آستارا برای منطقه دانست.

داداشی اتصال راه آهن بین المللی آستارا- آستارا به خطوط ریلی قزوین- رشت- انزلی را باعث فعال شدن کریدور شمال- جنوب دانست و گفت: با فعال شدن حمل ونقل ریلی در کنار حمل ونقل دریایی و زمینی، قطار پیشرفت و توسعه در شهرستان آستارا شتاب می گیرد.

وی به دیدار اخیر خود با مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: در این دیدار مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص تسریع در تکمیل فازهای بعدی راه آهن بین المللی آستارا- آستارا به ویژه بارانداز ریلی و اتصال این راه آهن به خطوط ریلی قزوین- رشت- انزلی قول همکاری داده اند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code