| پنجشنبه، 30 فروردین 1403
مصطفی سالاری در جلسه شورای اداری استان گیلان مطرح کرد:
       کد خبر: 151055
نگاه ایران: استاندار گیلان در نشست شورای اداری ، ملاک  ارزیابی مدیران را مبتنی بر  شیوه های حرفه ای دانست و افزود : روش و گروه های مرجع که از آن ارزیابی می گیرم حرفه ای ، مشخص و رسمی است و به هیچ فردی نسپردم که مدیران را مشخص کند. دکتر مصطفی سالاری در این نشست که در سالن غدیر استانداری برگزار شد با اشاره با اشاره به اهمیت روز 13 آبان و بزرگداشت این روز  اظهار داشت : انشاء ا... در این روز  مردم بار دیگر با حضور پررنگ  خود در راهپیمایی 13 آبان  پیام روشن و قاطعانه  ملت را به گوش دشمنان و کسانی که سخنان بی مبنا می زنند خواهند رساند.

وی با اشاره به به اهمیت اقتصاد مقاومتی ، نام گذاری سال ها از سوی رهبر معظم انقلاب به این نام را نشان از ضرورت جدی جامعه به آن دانست و افزود : انشاء ا... بتوانیم در چارچوب اقتصاد مقاومتی کار کرده به گو نه ای که  اثرات این مهم  برای مردم مشهود و از آن بهرمند شوند.

وی با بیان اینکه بخشی از مباحث اقتصاد مقاومتی ،مباحث ملی است که در امتداد آن کار خواهیم کرد افزود :  استفاده از ظرفیت های استانی برای اشتغال زایی ، رونق تولید ، بهبود فضای کسب و کار ، همه در امتداد سیاست گذاری ملی است.

استاندار گیلان افزود : باید بتوانیم با بهره وری حداکثری از ظرفیت داخلی و مواهبی که خداوند به ما عطاء فرموده و  در رأس آن منابع انسانی  در جهت توسعه و تعالی استان استفاده مطلوبی داشته باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه برجام در راستای تعامل با دنیا و دسترسی به بازار و اقتصاد دنیا ، افق جدیدی را گشود افزود : اما این بدان معنا نیست که تمامی برنامه های مان منوط به چگونگی اجرای برجام باشد به گونه ای که اگر حداکثری و یا حداقلی اجرا شود و یا اگر سیاست دیگری نظام در پیش بگیرد ما دیگر راهکار و مسیری برای پیشرفت و توسعه نداشته باشیم،  نه اینگونه نیست.

وی با بیان اینکه افرادی که مقداری با مذاکرات بین المللی و حوزه حقوق بین المللی آشنا هستند می دانند که برجام کار بسیار سختی بود افزود : شاید تصور اولیه قبل از انعقاد این سند بین المللی این بود که شدنی نیست ولی فرزندان این انقلاب با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تصمیم گیری به موقع ریاست جمهوری کاری کردند که برخی در این روزها ازآن سوی مرزها صدایشان بلند گردیده که ما منفعتی کسب نکرده و  تمام منفعت برای ایران است .

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت ها ی نامحدود خود هم در عرصه ملی و هم در سطح استان بهره گیریم افزود : باید بدانیم چگونه  از ظرفیت های استان بهره گیریم  و موانع ها را شناسایی کنیم .

وی  یکی از موانع این بخش را مشکل  تعامل با دنیا دانست  که توافقات برجام کمک کرد بخشی از مشکلات این بخش حل شود افزود :  اما موانع دیگری وجود دارد که بخش قابل توجه آن خود ساخته بوده و خودمان با روش ، موضع گیری و تصمیمات نادرست فضایی ایجاد می کنیم که ضرر زده و به نحوی، خودمان، خودمان را تحریم کرده  و مردم را برای استفاده از مواهب الهی و از ظرفیت های کشور و استان محروم می کنیم

وی با بیان اینکه باید به گونه ای تصمیم گیری، پشتبانی و برنامه ریزی کنیم تا مردم بتوانند از آن چیزهایی که دارند بهتر استفاده کنند افزود : مهمترین چیزی که در جامعه باید از آن بهره گرفت تفکر ، اندیشه و منابع انسانی است.

دکتر سالاری با بیان اینکه  منابع انسانی یعنی تمامی افرادی که در این جامعه زندگی می کنند و خداوند فکر و مغز به آنها عطاء فرموده می توانند خلاقیت و نوآوری و ابتکار داشته باشند با طرح این سوال که ما چقدر مسیر را باز گذاشته ایم تا مردم  بتوانند دیدگاه نوآورانه را عملیاتی و اجرایی به گونه ای که در پیشرفت جامعه از آن استفاده کنند افزود : تحقق این مهم سهم جدی ما است.

وی با بیان اینکه در جاهایی اقداماتی را باید انجام دهیم تا مردم بتوانند بهتر از ظرفیت های جامعه و چیزهایی که خداوند به آنها داده استفاده کنند  افزود : مانع و محدودیت بی جهت برای مردم ایجاد نکنیم و فضا را به هم نزنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه درجاهایی نیاز است گلایه، انتقاد و تذکر دهیم افزود :  محدودیت های بی جهت برای بهبود امور ایجاد نکنیم.

وی افزود : اگر کسی انتقاد به حق در چارچوب معقولی انجام داد این را کمک به خود بدانیم و واکنش ما،  اصلاح وضعیت و تصمیم خودمان باشد تا بتوانیم از این انتقادها بهره بگیریم.

دکتر سالاری بر ضرورت پاسخگویی شفاف مدیران به مردم تاکید کرد و افزود : اگر دقیق و خوب و شفاف برای مردم کار کنید ، از مواجه با مردم  ابایی نخواهید داشت .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مدیران خود را در مقابل مردم، اصحاب رسانه پاسخگو بدانند افزود : با اصحاب رسانه و بویژه صدا و سیما ارتباط ما به گونه ای باشد که حرف ها را از آن منظر و از زاویه آنها بشنویم و همچنین حرف هایی که با مردم باید بزنیم نیز از طریق آنها منعکس کنیم و کارهای آموزش و فرهنگ سازی را از آنها کمک گیریم .

وی با بیان اینکه باید نگاه مبتکرانه و خلاقانه داشته باشیم افزود : صرفاً متکی به منابع دولتی نباشیم نه اینکه منابع دولتی را چنانچه می توانیم بیشتر وصول کنیم این کار را انجام ندهیم اما چنانچه تمامی ظرفیت ها را منابع دولتی بدانیم حتماً به بیراهه رفته ایم  .

دکتر سالاری با بیان اینکه منابع متعددی است که با ابتکار می توانیم نیازمان را به منابع دولت کمتر کنیم افزود : باید بتوانیم از منابع و ظرفیت های دیگر که خیلی از آن ممکن است مالی نباشد برای بهتر کار کردن استفاده کنیم .

وی بر ضرورت داشتن نگاه مردم مدارانه به مدیران تاکید کرد و با بیان اینکه مدیران کل دستگاه های اجرایی و فرمانداران هر چه بیشتر با مردم ارتباط داشته و در بین مردم حضور یابند افزود : درب اتاق مدیران برروی مردم باز بوده  و حرف آنان را بشنوید و آن را پیگیری کنید .

استاندار گیلان گفت :  مدیران کل حتماً هفته ای یک روز کامل با هماهنگی فرمانداران در بین مردم، جامعه هدف و صنف مرتبط شان در شهرستان ها حضور پررنگ داشته باشند  و تصمیم گیری های نهایی انجام شده  در طول آن روز را در صورتجلسه ای مکتوب و مستند نموده و به اطلاع مردم برساند.

دکتر سالاری با بیان اینکه بنده نیز از هفته های آینده در خدمت مردم شهرستان ها خواهم بود افزود : انشاء ا... از طریق مختلف در خدمت مردم خواهیم بود و حرف های آنان را شنیده و پیگیری می کنیم.

استاندار گیلان بر لزوم داشتن نگاه تسهیل گرایانه  در کارهای مردم تاکید کرد و افزود : در کارهایی که به ما مراجعه و وظیفه ذاتی ما است و یا در مسایل توسعه ای استان و شهرستان نگاه آسان کردن کارها را داشته و از ظرفیت های قانون و اختیارات در جهت تسهیل نمودن کارها بهره گرفته و موانع را برداریم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برخی اوقات بدترین و سخت گیرانه ترین تفسیر را به لحاظ اینکه می خواهیم احتیاط کنیم فردا کسی به ما نگوید چرا این تصمیم را گرفته اید از خود نشان می دهیم افزود : متأسفانه به این باور رسیدیم که تصمیم نگرفتن و کار نکردن هزینه ندارد و منتهی با کار کردن احتمال بازخواست بعدی وجود دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه به جد بنده انتظار کار از شما را دارم افزود : اگر مدیری در کارش اشتباهی کند که آن اشتباه عمدی و مبتنی بر سوء نیت نباشد با تمام توان از آن دفاع می کنم

و مدیری که کار نکند آن را بدترین عملکرد و اصلاً قابل دفاع و گذشت نمی دانم .

استاندار گیلان با بیان اینکه ازبرخی روش هایی که در مواجه با مدیران است شدیداً انتقاد دارم افزود :  اینکه فضا ناامن شود و فردی که می خواهد برای مردم کار کند آن را به احتیاط اضافه ، وادار کنیم آن را قبول ندارم.

دکتر سالاری با بیان اینکه مدیری که برای مردم می خواهد کار کند باید شهامت داشته باشد و ما هم از آن دفاع می کنیم افزود :  از مدیران می خواهم شجاعانه و قانون مندانه برای مردم کار کنند.

وی با بیان اینکه نگاهتان مردم مدارانه ، قانون مندانه و تسهیل گرایانه باشد افزود : تمام توان خود را در راستای انجام امور مردم بکار گیرید و خداوند بیش از همه کمک خواهد کرد.

دکتر سالاری با بیان اینکه خدا آبرو و عزت می دهد به کسی که برای مردم کار کند افزود :  هیچ بشری نمی تواند در مقابل خواست خدا اراده دیگری داشته باشد.

دکتر سالاری با بیان اینکه فضای استان را باید برای بهتر کار کردن فراهم کنیم ،  بر ضرورت منطقی حرف زدن و اظهار نظر کردن در خصوص همدیگر و مردم تاکید کرد و افزود :  اگر این کار را کنیم، مردم حتماً درخصوص ما منطقی سخن خواهند گفت.

وی با بیان اینکه برای مردم کار کردن نه تنها اجر اخروی بلکه اجر دنیوی هم دارد افزود : گر خوب برای مردم کار کنیم در بین مردم ارزش و اعتبار داریم .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه  در آمارها حتماً کنترل دقیق خواهم کرد و باید آمارها دقیق باشد افزود : برنامه راهبردی 5 ساله سریعاً تهیه و در همان مهلت تعیین شده سه هفته ای نسخه اول را ارائه دهید تا در جلسات شورای برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی بررسی شود.

استاندار گیلان یکی از ملاک های ارزیابی از مدیران دستگاه ها  را چگونگی تدوین برنامه راهبردی دانست و افزود : یکی از ملاک های ارزیابی از مدیران این است که آن برنامه را چگونه می نویسند و وضع موجود را چگونه ترسیم می کنند

دکتر سالاری افزود : در این بخش تاکنون 46 محور مشخص گردید که رئیس سازمان برنامه و بودجه آن را به دستگاهها ابلاغ خواهد کرد .

وی با بیان اینکه در ارزیابی مدیران ملاک و شیوه های من حرفه ای است افزود : ارزیابی ، روش و گروه های مرجع که از آن ارزیابی می گیریم حرفه ای ، مشخص و رسمی است و به هیچ فردی نسپردم که مدیران را مشخص کند.

 وی با بیان اینکه مدیران با قوت قلب به کار خود ادامه دهید و ارزیابی ها منطقی و در زمان منطقی خواهد بود افزود : چنانچه درخصوص عملکرد مدیری ناراضی باشم به نخستین فردی که خواهم گفت خود آن مدیر است و در مرحله اول از آن خواهم خواست که کارش را اصلاح و جبران کند و اگر عقب است سریعتر خود را به جایگاه مطلوب برساند .

وی گردشگری را ظرفیت و مزیت اصلی استان دانست افزود :  مباحث بوم گردی، توسعه گردشگری روستایی، گردشگری دریایی و به طور کل زنجیره و صنعت گردشگری را به طور کامل شروع کردیم .

وی افزود : اگر برنامه ریزی صحیح کنیم و از شیوه های نوین و ظرفیت های طبیعی به درستی بهره گیریم اصلاً محدودیت برای اشتغالزایی در این حوزه نداریم

دکتر سالاری گفت : در کمیته ای که انشاءا... هفته آینده شکل می گیرد تمامی دستگاه ها کمک کنند تا بتوانیم توسعه واحدهای بوم گردی داشته و از تسهیلات اشتغال روستایی مصوب مجلس و ظرفیت خوبی این بخش استفاده کنیم و شغل را به مفهوم واقعی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه جوان گرایی دستگاهها اظهار داشت : مأموریت پیگیری آن را بر عهده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری واگذار کردم و تا روز یکشنبه دستگاه ها باید کارهای انجام شده خود را در اجرای این بخشنامه گزارش دهند.

دکتر سالاری بر ضرورت بهره گیری از فرصت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و استفاده از ضوابط ابلاغی و کمک های ابلاغی دولت در این بخش تاکید کرد و افزود : باید کمک کنیم تا مشکلات واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه فعال برطرف تا از ظرفیت اشتغالزایی آنان به طور کامل بهره گیریم.

دکتر سالاری گفت :  فرمانداران باید گزارش هفتگی از سهم تعیین شده آن شهرستان در بهره گیری از تسهیلات هزار میلیارد تومانی رفع موانع تولید ، هدف گذاری شده برای استان ارائه دهند .

استاندار گیلان با بیان اینکه دستگاه های اجرایی در تعریف پروژه های پژوهشی موضاعاتی را در نظر بگیرند تا با این مطالعات مشکل و آسیب ها برطرف و از مزیت نسبی و پتانسیل استان استفاده بهتری بگیریم.

دکتر سالاری افزود : حتماً محورهای اصل پروژه های پژوهشی استان با سایر استان های دیگر باید متفاوت باشد زیرا موضوعات متفاوت است و در مشکلات و آسیب ها و پتانسیل ها باید اولویت بندی کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در بحث پدافند غیرعامل باید دیدگاهها تقویت شود افزود : دید پدافند غیرعامل در بحث برنامه ریزی و جانمایی پروژه ، طراحی ، اجرا ، بهره برداری ، عملکرد و فعالیت ها باید به نوعی نهادینه شود.

وی افزود : باید در تمامی مراحل یک طرح و پروژه پدافند غیرعامل را مد نظر داشته باشید.

معرفی مشاور استاندار و مدیران جدید استان همچنین در جلسه امروز شورای اداری استان، فرشاد نوروزپور به عنوان مشاور استاندار در امور جوانان، فرهاد دلق پوش به عنوان رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت، ژاله حساس خواه به عنوان مدیر سازمان اسناد و کتابخانه های ملی، کوروش معالی به عنوان رئیس امور شعب بانک ملی استان و یعقوب خزرائی به عنوان مدیر شرکت بازرگانی دولتی ایران در گیلان معرفی شدند.  
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code