| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به شرایط جوی روزهای آینده بیان کرد: با توجه به تقویت جریانات جنوبی و وزش باد گرم، روند افزایش دما طی روزهای چهارشنبه و بخصوص پنجشنبه پیش بینی می شود.

بهمن کمانگر در گفت وگو با فارس با اشاره به شرایط جوی استان در ساعات پیش رو اظهار کرد: نقشه های هواشناسی بیانگر نفوذ تدریجی توده هوای کم فشار به منطقه است.

وی افزود: طی دو روز آینده شرایط برای وقوع پدیده مه (غالباً در مناطق جلگه ای) و وزش باد گرم (غالباً در ارتفاعات و دامنه ها گاهی شدید) مهیا است.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: با توجه به تقویت جریانات جنوبی و وزش باد گرم، روند افزایش دما طی روزهای چهارشنبه و بخصوص پنجشنبه پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: بخش های مختلف جهاد کشاورزی (نظیر گلخانه داران، مرغداری ها و پرورش دهندگان ماهی) تمهیدات لازم را به عمل آورند.

کمانگر با اشاره به وضعیت وزش باد در شهرستان های استان تصریح کرد: با توجه به شرایط جریانات جنوبی و در بعضی نقاط وزش باد گرم (افزایش دما و کاهش رطوبت) احتمال آتش سوزی جنگل ها وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با توصیه به گردشگران و مسافران افزود: گردشگران و حاشیه نشینان جنگل از روشن کردن آتش جدا خودداری نمایند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را به عمل بیاورند بیان کرد: بخش های مختلف اجرایی نظیر، مدیریت بحران، فرمانداری ها و شهرداری ها، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، آب منطقه ای و... با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آورده و توصیه های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code