| چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
نگاه ایران:استاندار گیلان در دیدار با مدیرکل و مسئولین سازمان صداوسیمای استان گفت: پاسخگو بودن سیستم را برنامه محور می کند و اقدامات را منجر به نتیجه خواهد کرد؛ اگر در موردی موفق نبودیم صادقانه بیان کنیم و برایش دلیل قابل قبول داشته باشیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست اظهار کرد: صداوسیما به عنوان رسانه ملی برای تقویت همبستگی بین مردم و ایجاد فضای مطلوب در جامعه نقشی اثرگذار دارد و می تواند فرهنگ سازی کند. استاندار گیلان با اشاره به معضل بیکاری جوانان و مسائل اقتصادی حاکم بر جامعه، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه ناشی از بیکاری است؛ طبعاً بیکاری می تواند آسیب های اجتماعی مختلف نظیر اعتیاد و طلاق را در پی داشته باشد. وی بابیان اینکه با استفاده از ظرفیت های مختلف گیلان نظیر دریا، ساحل، جنگل و مرزی بودن در قالب یک برنامه ریزی مدون، می توان به گونه ای عمل کرد که خیر آن به مردم گیلان برسد؛ برای شکل گیری این هدف یقیناً صداوسیما نقش اساسی خواهد داشت. هیچ استانی در کشور با این غنا یافت نمی شود استاندار گیلان حمل ونقل گردشگری، صنایع دستی و تولیدات محلی را از دیگر ظرفیت های مهم استان برشمرد و بابیان اینکه هیچ استانی در کشور با این غنا یافت نمی شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ و غنای گیلان بر کسی پوشیده نیست و ما وظیفه داریم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که درآمد و خیر آن به خود مردم گیلان برسد؛ و این مهم انجام نخواهد پذیرفت مگر با کمک و همیاری مجموعه سازمان صداوسیما که بازوی اصلی دولت در معرفی این غنا و فرهنگ به کشور و حتی دنیا و تقویت استان در مسیر توسعه است. پاسخگو بودن سیستم را برنامه محور می کند و اقدامات را منجر به نتیجه خواهد کرد وی پاسخگویی مسئولین را امری پسندیده قلمداد کرد و بابیان اینکه روند پاسخگویی مسئولین بررسی می شود و مورد ارزیابی قرار می گیرد، گفت: باید به گونه ای عمل کنیم که مجبور به پاسخگویی باشیم؛ پاسخگو بودن سیستم را برنامه محور می کند و اقدامات را منجر به نتیجه خواهد کرد؛ اگر در موردی موفق نبودیم صادقانه بیان کنیم و برایش دلیل قابل قبول داشته باشیم؛ مطالبه گری یعنی پاسخگویی. برای پاسخگو کردن مدیران بخشنامه تنظیم می کنیم دکتر سالاری بابیان اینکه صداوسیما و رسانه با امربه معروف ونهی از منکر می توانند به عملکرد مدیران کمک کنند، گفت: در این خصوص بخشنامه ای تنظیم می کنیم تا مدیران ملزم به پاسخگویی باشند؛ چرا که این پاسخگویی و به رسمیت شناختن حق سئوال سبب پیشرفت می شود و خیر آن به نظام و دولت می رسد. عقب ماندگی در پاسخگویی به مردم به نفع ما نیست وی بابیان اینکه عقب ماندگی در پاسخگویی به مردم به نفع ما نیست؛ اظهار کرد: باید تمام توان و ظرفیت خود را برای رضایت مردم بگذاریم؛ چرا که رضایت خدا نیز در رضایت مردم است و ما به عنوان مقامات دولتی بایستی در جهت رضایتمندی مردم و برای خیر و مصلحت آنان کار کنیم و در این مسیر همواره پاسخگوی آنان باشیم. دکتر سالاری اضافه کرد: شما واسطه بین دولت و مردم و بهترین عامل انتقال مطالبات مردم و مسئولین هستید. استاندار گیلان بابیان اینکه از رویکرد شما راضی هستم، گفت: همه ما با هدف خدمت به نظام اسلامی و دولت در تلاش هستیم و در نهایت بایستی خیر عملکردمان به مردم برسد. باید برای توانمند کردن خانواده های گیلانی تلاش کنیم دکتر سالاری در بخش دیگری از سخنانش استان گیلان را سرشار از نعمات خدادادی و ظرفیت های بالقوه عنوان کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت های استانی و ملی برای تقویت بنیه اقتصادی استان و توانمند کردن خانواده های گیلانی تلاش کنیم. ویلاسازی های شخصی باید در زمین های بکر ساحلی مدیریت شود وی بر لزوم حمایت از سرمایه گذار بومی تأکید کرد و بابیان اینکه باید استفاده بی رویه از زمین های بکر ساحلی استان برای ویلاسازی های شخصی مدیریت شده و برایش شرایط سخت گیرانه در نظر گرفته شود، تأکید کرد: ترجیح بر این است که ظرفیت اراضی در اختیار افراد بومی قرار گیرد تا ضمن توسعه فضای گردشگری و جذب گردشگر به استان، خیر و منفعت آن نیز به مردم منطقه برسد. تلاش همگانی برای درمان درد بزرگ بیکاری وی در پایان سخنانش با یادآوری اینکه درد امروز جامعه بیکاری است، اظهار کرد: همه با هم برای درمان این درد بزرگ تلاش کنیم؛ به فردای گیلان بسیار خوش بین هستم.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code