| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
تلاش نفس گیر آتش نشانان رشت در اطفای دو حریق پی در پی:
       کد خبر: 13946
نگاه ایران: به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت طی تماسهای شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مبنی بر بروز آتش سوزی در طبقه پنجم یک ساختمان ۵ طبقه در ساعت ۲۰:۳۴ دقیقه شب گذشته مورخ ۲۵ مهر ۹۴ بلافاصله ستاد فرماندهی سازمان در مجموع ۱۳ خودروی اطفایی از ۵ ایستگاه آتش نشانی را به محل حادثه واقع در گلسار خیابان ۱۵۴ اعزام کرد.

بر اساس همین گزارش هنوز عملیات اطفای حریق در گلسار رشت به اتمام نرسیده بود که ستاد فرماندهی سازمان در ساعت ۲۲:۰۷ دقیقه بواسطه اطلاع رسانی شهروندان با به صدا در آوردن آژیر ۵ ایستگاه آتش نشانی و فراخوان ۱۲ خودروی اطفایی بهمراه ۲۳ آتش نشان؛ آتش سوزی خیابان شهدا(خیابان لاهیجان)، ۱۲ متری پاستور را اعلام کرد.

علی مقصودی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت در این باره ابراز داشت: آتش نشانان شهر رشت بواسطه دو حریق بزرگ و سنگین شب گذشته تلاش نفس گیری را در جهت پیشگیری از گسترش آتش به منازل مسکونی همجوار گذراندند.

وی در ادامه ابراز داشت: وسعت آتش سوزی ها یکی بواسطه ارتفاع و دیگری بدلیل پشت بام های قدیمی به هم پیوسته و بدون دیوار آتش بر به قدری زیاد بود که پس از رسیدن تیم های نخست آتش نشانان اعزامی  به محل حادثه، وضعیت فوق العاده  اعلام و درخواست نیروی پشتیبانی گردید.

وی در ادامه علت این آتش سوزی ها و میزان خسارات وارده را در دست بررسی خواند و افزود: متاسفانه در آتش سوزی های شب گذشته دو تن از آتش نشانان از ناحیه پا دچار شکستگی و آسیب دیدگی شدید شده و نهایتا توسط عوامل اورژانس جهت مداوا به بیمارستان انتقال یافتند.

سازمان آتش نشانی با ۱۱ ایستگاه در ۶ ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۲۴۳ حادثه آتش سوزی منزل مسکونی را پوشش داده که از این میان تنها ۱۸ درصد دارای بیمه آتش سوزی بوده اند.

download (8)

download (4)

download (2)

download (1)

download

download (5)

download (6)

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code