| پنجشنبه، 30 فروردین 1403

نگاه ایران: استاندار صبح امروز در دیدار با خانواده ی شهید مدافع حرم  مرتضی حسین پور در شلمان گفت : حضور مدافعین حرم در فراتر از مرزها تامین کننده امنیت کشور است. (گزارش تصویری)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ در این دیدار که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران شهرستانی حضور داشتند دکتر محمدعلی نجفی در این دیدار گفت : در این مدت کمتر جلسه ای بوده که نامی از شهید حسین پور نبرده باشیم چون ایشان جزء شهدای برجسته ی استان ما محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه جایگاه شهدا برای همه ی ما بسیار والاست اظهار داشت : جایگاه این شهدا نزد همه ی مردم بسیار ارزشمند و عزیز باقی می ماند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه حضور شهید حسین پور در فراتر از مرزهای کشور نشان از عظمت و نقش تأثیرگذار مدافعین حرم در پاسداری از کشور دارد گفت : وجود و اندیشه ی والای این شهیدان بسیار فراتر از مرزها است.

وی با اشاره به شرح زندگی شهید حسین پور افزود : عزم و جدیت این شهید در رسیدگی به مستضعفان بسیار ستودنی است و نشانگر این است که در دامن والدینی با اندیشه های بلند تربیت شده است.

استاندار گیلان بر ضرورت حفظ نام و یاد شهید حسین پور به بهترین وجه تأکید و تصریح کرد : علی رغم اینکه شهدا نیاز به تمجید دیگران ندارند اما تکریم نام آنان جزء وظایف ما است.

وی به پیام پدر شهید حسین پور به مدافعان حرم و مجاهدین محور مقاومت درخصوص لزوم تداوم راه این شهید اشاره و آنرا بسیار ارزشمند توصیف و خاطر نشان کرد : اداراه کل امور اجتماعی و فرهنگی و استانداری موظف به تهیه و تدوین کتاب خاطرات این شهید است تا آیندگان از خصوصیات اخلاقی و سیره زندگی این شهید مطلع شوند.

دکتر نجفی با بیان اینکه خصوصیات بیان شده ی این شهید از سوی والدین نشان از تأسی شهید حسین پور از اندیشه های ائمه اطهار و معصومین دارد افزود : خانواده ی شهدا با خدای خود در تقدیم فرزندانشان به این مسیر معامله کردند و اجر خود را از پروردگار متعال خواهند گرفت.

وی به برگذاری کنگره ی 8 هزار شهید و تأکید سردار سلیمانی مبنی بر بی نظیر بودن این کنگره اشاره و خاطر نشان کرد : اینکه کنگره ی شهدای گیلان در سطح کشور به عنوان به بهترین کنگره شناخته شد جزء افتخارات ما محسوب می شود البته شهدا و خانواده های آنان نیازی به این موضوع ندارند.

نماینده عالی دولت در گیلان اخلاق، اندیشه، ایثار و راز و نیازهای شبانه ی شهید حسین پور را درسی برای جوانان دانست.

نقش تأثیرگذار پروژه های ورزشی در کاهش آسیب های اجتماعی جوانان

استاندار ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه ی چمن مصنوعی شهر شلمان گفت : حضور علاقمندانه ی جوانان در جامعه ی ورزشی نقش تأثیرگذاری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد. دکتر محمدعلی نجفی در این مراسم با اشاره به اینکه امروز در سرزمینی حضور داریم که خون شهدای بزرگی از این خطه نصیب ایران و جهان اسلام شد افزود : بسیار خرسندیم که سرداران بزرگی همچون شهیدان املاکی و حسین پور که جزء سرداران بزرگ ایران اسلامی و کشورهای منطقه محسوب می شوند از این منطقه است. وی اظهار داشت : یاد و نام این شهیدان برای همیشه ماندگار است و موظفیم در جلسات مختلف به عظمت آنان بپردازیم. وی افزود : مجاهدت های شهدایی همچون شهید حسین پور پس از شهادت آنان بازگو می شود و مردم از آن مطلع می شوند. نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به پایان هفته ی دولت گفت : به جهت کثرت پروژه های استان و علاقمندی بنده برای حضور در افتتاح آنان امروز برای کلنگ زنی و افتتاح پروژه ها به شهرستان لنگرود سفر کردیم. وی افزود : برخی از پروژه ها به واسطه ی عدد و رقم عظمت دارند و برخی به واسطه ی نوع تأثیر اجتماعی آن پروژه از اهمیت خاصی برخوردار هستند. وی عظمت و بزرگی پروژه ی افتتاح این چمن مصنوعی را به واسطه ی حضور علاقمندانه ی جوانان در استفاده از آن اشاره و خاطر نشان کرد : کشور و استان با بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی گریبانگیر است که حضور نوجوانان و جوانان در مجامع ی ورزشی می تواند نقش تأثیرگذاری در کاهش این آسیب ها داشته باشد. دکتر نجفی خاطر نشان کرد : وجود چنین پروژه هایی نشان از صمیمیت، رفاقت، همکاری و تعامل بین نماینده و فرماندار ،دستگاه های نظامی، انتظامی، امنیتی، ائمه جمعه و روحانیون در این شهرستان است که باعث می شود سهم شهرستان لنگرود نسبت به برش استانی فراتر باشد. وی با بیان اینکه از ابتدای امسال با حضور مقامات برجسته ی کشوری همچون رئیس جمهور، رئیس مجلس و دیگر مقامات بیش از 4 هزار میلیارد تومان افتتاح پروژه داشته ایم افزود : در هفته ی دولت امسال هزار و 174 پروژه با هزینه ی هزار و 226 میلیارد تومان در گیلان به بهره برداری رسید. نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از تلاش های کارگزاران و خادمین نظام و دولتمردان گفت : قدردان تلاش های افرادی که در صف هستند و زحمات آنان کمتر دیده می شود هستیم. گفتنی است با حضور استاندار گیلان پروژه ی احداث چمن مصنوعی شهر شلمان لنگرود در زمینی به مساحت 10 هزار و 406 مترمربع با هزینه ی یک میلیارد و 550 میلیون تومان از محل اعتبارات عمرانی 2 درصد نفت و گاز ظهر امروز به بهره برداری رسید.

آغاز ساخت چهارمین شهرک صنعتی شهرستان لنگرود

ساخت چهارمین شهرک صنعتی شهرستان لنگرود و احداث یک واحد صنعتی با مشارکت سرمایه گذار خارجی با حضور استاندار گیلان آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ با حضور دکتر محمدعلی نجفی ساخت شهرک صنعتی یعقوبیه لنگرود در زمینی به وسعت 29 هکتار آغاز شد.

همچنین کلنگ احداث واحد صنعتی تولید لوله ی مقوایی و روکش مواد غذایی (سلفون) با هزینه ی 36 میلیارد تومانی و سرمایه گذاری 50 درصدی یک شرکت کره ای به زمین زده شد.

این واحد صنعتی با زیربنای 6 هزار مترمربع و در زمین به مساحت 15 هزار مترمربع درمدت یکسال ساخته می شود.

با بهره برداری از این واحد صنعتی برای 100 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی و از خروج سالانه 20 میلیون دلار ارز به دلیل واردات روکش های مواد غذایی (سلفون) از کشور جلوگیری می شود.

دکتر نجفی در این مراسم با اشاره به اینکه سرمایه گذاران این پروژه به استانی ورود پیدا کردند که همه برای جذب سرمایه گذار در تلاش هستند گفت : زیبایی این پروژه در آن است که با بهره برداری از آن از حجم وسیع واردات این حوزه جلوگیری می شود.

وی به شرکت شهرک های صنعتی تأکید کرد : اگر چه اشتغالزایی برای استان بسیار مهم است اما در اجرای شهرک صنعتی یعقوبیه تلاش کنیم تمامی مسائل زیست محیطی و توجه به عرصه های طبیعی به صورت کامل رعایت شود.

وی گفت : باید دقت شود تا از زیبایی ها و طراوت این منطقه کاسته نشود.

استاندار گیلان همچنین عصر امروز از شرکت صنایع ابریشم جواهری در شهرستان لنگرود بازدید کرد.

وی در این بازدید تأکید کرد : امسال باید برای توسعه ی صنعت ابریشم در گیلان بیشتر از گذشته تلاش کنیم و متولیان این بخش باید آمادگی های خود را دو چندان کنند.

وی گفت : زدن کلید توسعه ی ابریشم با رفع موانع اصلی آن برای استان گیلان بسیار با اهمیت است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code