| سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
تلاشی عجیب برای تغییر سرپرست شهرداری رشت در روزهای پایانی شورا؛
       کد خبر: 133485
نگاه ایران/گروه سیاسی: جلسه شورای شهر رشت که قرار بود صبح امروز (یک شنبه 22مرداد) به صورت غیرعلنی برگزار شود، باوجود حضور هر 15 عضو، لغو شد.
بر اساس اطلاعات رسیده به نگاه ایران، دلیل لغو جلسه امروز نیز مانند جلسه 15مرداد (اینجا بخوانید) تلاش عده ای برای برکناری سرپرست شهرداری رشت آن هم در فاصله چند روز مانده به آغاز فعالیت شورای پنجم است. طرح برکناری فرامرز جمشیدپور از سرپرستی شهرداری رشت بعد از گذشت کمتر از یک ماه پس از انتصاب، با امضای برخی اعضای شورای چهارم و البته با مداخله برخی از منتخبان شورای پنجم و افراد ذی نفوذ خارج از شورا و شهرداری، به صورت لایحه دوفوریتی در دستور کار جلسه امروز قرار گرفت. تغییری که بر اساس شنیده ها به منظور انتصاب یکی از اعضای شورای چهارم یا یکی از منتخبان شورای پنجم به عنوان سرپرست و سپس شهردار است.
البته در این میان گمانه دیگری نیز درباره علت لغو جلسه امروز مطرح شد.برخی مطرح شدن لایحه ۱۲ میلیارد ریالی کمک به باشگاه فوتبال داماش را دلیل دلیل ترک جلسه توسط برخی اعضای شورا دانستند. بجای ایجاد آرامش در شورا، میخواهند یکی از منتخبین شورای پنجم را سرپرست شهرداری کنند در همین راستا اسماعیل حاجی پور، عضو شورای شهر رشت و مالک باشگاه داماش در گفتگو با خزرآنلاین با بیان اینکه این آبستراکسیون مربوط به تغییر در سرپرست شهرداری رشت بوده است، گفت: با فاصله چند روز مانده به پایان عمر شورای چهارم میخواستند سرپرستی شهرداری رشت را با تغییر مواجه نمایند. وی ادامه داد: شما می توانید از سایر اعضای شورای شهر بپرسید که چه اتفاقی در این میان رخ داد؟ از آقایان روزان، صابر، رفیعی، نیکومنش، رجبی یا خانم شیرزاد و ... بپرسید که چه اتفاقی رخ داده است؟ 8 نفر در ساختمان شورا حضور داشتند اما داخل جلسه وارد نشدند. در این 10 روز مانده بجای اینکه آرامش در شورا ایجاد شود، می خواهند یکی از منتخبین شورای پنجم را به عنوان سرپرست منصوب کنند. مالک باشگاه داماش گیلان و عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: دستور جلسه را بررسی کنید، به هیچ عنوان بحث داماش وجود ندارد و آبستراکسیون برای همین موضوع بوده است، مگر امکان پذیر است که من که مالک داماش هستم بخاطر کمک به داماش آبستراکسیون کنم؟! برنامه ریز آبستراکسیون بنده بودم و به جلسه نرفتم و اولین کسی که مخالفت کرد و گفت جلسه غیرقانونی است و می بایست برای برگزاری جلسه فوق العاده رای گیری صورت می گرفت، بنده بودم. دوستان مردم با فرهنگ شهر رشت را به بازی گرفته اند و دو هفته است بخاطر همین موضوع جلسات شورا را برهم می زنند.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code