| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: استاندار گیلان عصر امروز (جمعه 20مرداد) به ماسال سفر کرد و از برخی پروژه های دردست ساخت این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر نجفی عصر امروز در بازدید از سد لاستیکی ماسال گفت: پس از یک سال از آغاز اجرای این طرح نباید شاهد پیشرفت فیزیکی 30 درصدی آن باشیم .

استاندار گیلان با اظهار نارضایتی از روند ساخت سد لاستیکی ماسال خاطرنشان کرد: به مردم قول داده شد که این طرح در سال 96  به بهره برداری برسد و باید در 6 ماه آینده ضمن جبران عقب ماندگی ها افتتاح شود.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد: مدیرعامل آب منطقه ای گیلان باید پاسخگوی مردم ماسال باشد و کم کاری مدیریت آب منطقه ای در کندی اجرای پروژه مذکور مشهود است.

عملیات اجرائی ساخت سد لاستیکی ماسال بر روی رودخانه ی خالکائی تیرماه سال گذشته آغاز شد.

این سد با قدرت تنظیم 17 میلیون مترمکعب آب در سال برای آبیاری یک هزار و 750 هکتار از اراضی شالیزاری ماسال در نظر گرفته شده است.

یادمان میرزا کوچک جنگلی ماه های آینده در محل شهادت وی نصب می شود

همچنین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان،دکتر نجفی در جریان بازدید از مشهد میرزا کوچک جنگلی در ییلاق آلاله پشته ماسال گفت : میرزا کوچک جنگلی به عنوان روحانی مبارز شهید که مایه افتخار برای مردم گیلان و کشور روحانیت اصیل انقلابی است،  که به پاسداشت یاد میرزا کوچک جنگلی در این مکان حضور یافتیم .

وی افزود :طرحی المانی متناسب با جایگاه و اصالت میرزای بزرگ جنگلی آغاز شده است.

دکتر نجفی افزود : این یادمان درماه های آینده با همکاری فرمانداری ماسال ،ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی و گردشگری در این مکان نصب خواهد شد .

وی به تلاش های صورت گرفته برای آسفالت راه دسترسی به مشهد میرزاکوچک جنگلی اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه36 کیلومتر از فاصله 42 کیلومتری تا محل شهادت میرزا کوچک آسفالت است و پیگیر هستیم 6 کیلومتر باقی مانده نیز  آسفالت شود.

دکتر نجفی افزود : بازدید از مشهد میرزاکوچک علاوه بر بهره بردن از زیبایی های ییلاقات ماسال ترویج گردشگری مذهبی ،انقلابی،ملی و حماسی است.

استاندار گیلان با اشاره به ابتکار فرمانداری ماسال در تمیز نگهد اشتن مسیرییلاقی شهرستان افزود :وظیفه داریم بستر لازم برای گسترش گردشگری را فراهم کنیم تا هم مردم به راحتی از فضای گردشگری موجود در استان بهره ببرند، هم امکان اقتصادی برای مردم منطقه فراهم شود.

وی مبحث گردشگری را بسیار مهم قلمداد و تصریح کرد: در سال جاری برنامه های جدی برای تقویت این حوزه که موجب ایجاد اشتغال در بین جوانان عزیز استان گیلان می شود داریم.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code