| شنبه، 01 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان، از تقویت توده هوای گرم و افزایش دما در استان تا هفته آینده خبر داد.

مازیار غلامی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار توده هوای گرم تا اواخر هفته آینده در منطقه است که بر این اساس روند افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

وی ادامه داد: از امروز تا اواخر هفته آینده، بیشینه دمای هوا در نواحی جلگه ای بین 33 تا 37 درجه سلسیوس و در نواحی جنوبی استان بین 35 تا 40 درجه سلسیوس پیش بینی می شود. غلامی با اشاره به افزایش محسوس دما ، به بیماران قلبی - عروقی، ریوی، سالمندان، کودکان و ... توصیه کرد که در ساعت های اوج گرما ، از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و از بخش های مختلف کشاورزی شامل مرغداری ها، پرورش دهندگان ماهی، گلخانه داران و ... خواست اقدامات لازم را در این خصوص به عمل آورند. وی همچنین به گردشگران تاکید کرد که از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی به طور جدی پرهیز کنند. غلامی آسمان امروز گیلان را صاف تا قسمتی ابری عنوان و برای فردا (پنجشنبه) نیز آسمان را صاف تا قسمتی ابری، افزایش نسبی دما پیش بینی کرد. وی گفت: طی شبانه روز گذشته دمای بیشتر شهرهای گیلان از جمله تالش، انزلی، کیاشهر، منجیل و رودبار 33 درجه بوده ولی بیشینه دمای استان طی این مدت، مربوط به رودسر با 34 درجه و کمینه دما مربوط به دیلمان با 13 درجه بوده است. سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان اضافه کرد: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت نیز طی شبانه روز گذشته به ترتیب 32 و 22 درجه ثبت شده است. وی اضافه کرد: طی امروز و فردا ، دمای آب دریا 30 درجه سلسیوس و وضعیت برای شنا، با احتیاط مناسب است.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code