| سه شنبه، 07 بهمن 1399

نگاه ایران: مهندس فرامرز جمشیدپور در خصوص طرح ترافیک شهر رشت گفت : پروژه های هسته مرکزی شهر رشت شامل سه پروژه است که مکمل هم هستند . این سه پروژه شامل پیاده راه ، محدودیت ترافیکی و خط ویژه اتوبوس می باشد که پروژه پیاده راه از اول استاد سرا در خیابان سعدی ، دور میدان شهرداری تا اول شریعتی و همین طور خیابان امام تا 30 متر قبل از بازار اجرا خواهد شد .

وی افزود :  ایستگاه های حمل و نقل عمومی ما بعد از این مسیر پیاده راهها قرار می گیرند ؛ به طوریکه در خیابان امام از ورودی حاجی آباد تا 30 متر قبل از بازار ایستگاه های حمل و نقل عمومی غیر از اتوبوس مستقر می شوند .تاکسی ها ، ون ها و مینی بوسها به صورت یک ردیف در حاشیه خیابان  و یک ردیف در وسط با برنامه زمان بندی  برای حرکت مستقر می شوند . معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت یاد آور شد :  اتوبوس ها در محور امام در مسیر خط ویژه حرکت می کنند ، در میدان حشمت دور می زنند و در ایستگاه خود قرار می گیرند و با فاصله زمانی 3 دقیقه ای از ایستگاه ها به سمت مقصد حرکت می کنند . در خیابان شریعتی هم خودروهای حمل و نقل عمومی شامل تاکسی و ون در انتهای خیابان شریعتی دور می زنند و در ایستگاه های خود مستقر می شوند . از اول شریعتی تا سه راه تختی ایستگاه های حمل و نقل عمومی مستقر هستند . اتوبوس ها و مینی بوس ها از بلوار آیت الله احسانبخش وارد تختی می شوند و در ایستگاه های خود مستقر می شوند . در خیابان سعدی هم ایستگاه های حمل و نقل عمومی از تقاطع معلم به سعدی تا سر استاد سرا مستقر می شوند ، به این ترتیب که در روبروی بازار روز با اصلاح هندسی انجام شده میدانی برای دور زدن خودروهای حمل و نقل عمومی تعبیه کردیم که بعد از دور زدن در ایستگاه های خود مستقر می شوند و به سرویس دهی به مردم بر اساس زمان بندی داده شده می پردازند . وی با تاکید بر اینکه برنامه زمان بندی برای تمامی خدمات حمل و نقل عمومی تهیه شده است ، گفت :  تاکسی ها و اتوبوس ها در برنامه زمان بندی خود حتی اگر مسافری سوار نکرده باشند باید به سمت مقصد حرکت کنند . از سه راه معلم - سعدی تا شهرداری و در مسیر خیابان امام هم از ورودی حاجی آباد به سمت شهرداری و در خیابان شریعتی از صیقلان به سمت شهرداری ورود خودروهای شخصی ممنوع خواهد بود و ساعت ممنوعیت ورود خودرو های شخصی نیز از ساعت 6:30 صبح لغایت 22 می باشد که بعد از آن تردد برای عموم آزاد است . جمشید پور خاطر نشان کرد : در پیاده راه ها خط مناسبی برای عبور خودروهای امدادی و اورژانس و آتش نشانی پیش بینی شده است تا در مواقع اضطراری بتوانند به مقاصد خود برسند . برای کسانی که ساکن محدوده ترافیکی و کوچه های بن بست منتهی به آن هستند نیز تمهیداتی اندیشیده شده است و برای همه اینها به صورت موقت ، کارت تردد صادر شده و به نرم افزار دوربین های ثبت تخلف نصب شده ورودی محدوده های ترافیکی برنامه ای داده شده که این خودروها جریمه نشوند تا بتوانند در طول شبانه روز به منازل خود مراجعه کنند . صدور کارت تردد برای گردشگران معاون حمل و نقل و ترافیک در خصوص هتل های محدوده بافت مرکزی گفت : برای هتل هایی که در این مسیرها قرار دارند هم قبل از شروع محدوده ترافیکی و در حین کار و نیز بعد از پایان کار پیاده راه ها پیش بینی لازم شده است تا گردشگران به راحتی  بتوانند به هتل ها دسترسی داشته باشند ، در این طرح شماره خودروی کسانی که هتل ها را از قبل رزرو می کنند بلافاصله پس از رزرو به دوربین های ما داده می شود و در مدت رزرو هتل می توانند در محدوده برای دسترسی به هتل تردد نمایند . وی افزود : همچنین در ورودی این محدوده های  کیوسک های هوشمند تعبیه خواهد شد که بتوانند سایر مراجعه کنندگان برای رزرو هتل خود اقدام کنند و تا یک ساعت نیز به آنها مهلت داده خواهد شد تا وارد محدوده شده و نسبت به رزرو هتل اقدام نمایند و چنانچه در این مدت موفق به رزرو هتل نشوند توسط دوربین های ثبت تخلف جریمه خواهند شد و در صورتی که ظرفیت هتل ها پر هم شده باشد اجازه ورود به محدوده داده نخواهد شد . معاون حمل و نقل و ترافیک تصریح کرد : برای ورود به محدوده ها با توجه به اینکه اتوبوس ها در میدان دکتر حشمت ، میدان صیقلان و یا در جلوی بازار روز در خیابان سعدی دور می زنند ، برای راحتی افراد سالخورده و معلولین و کسانی که توانایی پیاده روی در این مسیر حدودا 500 متری را ندارند ، 16 دستگاه ون برای مدت کوتاه اجاره شده که این شهروندان را رایگان به میدان شهرداری  برسانند که شش دستگاه از این خودروها در میدان دکتر حشمت ، شش دستگاه در اول شریعتی بعد از میدان صیقلان و مابقی در جلوی بازار روز مستقر خواهند شد  . ورود خودروهای برقی به ناوگان حمل و نقل رشت جمشید پور با تاکید بر اینکه از ابتدای سال آینده از خودروهای برقی استفاده می شود ، گفت :  این خودروها مجموعاً 180 نفر را در این مسیرها جابجا می کنند که 30 دستگاه خودرو با ظرفیت 10 دستگاه 10 نفره ، 10 دستگاه شش نفره و10 دستگاه چهار نفره تعبیه شده که چهار دستگاه از این خودروها برای جابجایی معلولین و ناتوانان جسمی می باشد . وی با اشاره به اینکه با اجرای خط ویژه یک سری تابلو های پارک ممنوع از میدان حشمت تا میدان فرهنگ نصب شده است ، اذعان داشت : برای جبران پارکینگ های حذف شده به تعداد 120 فضای پارک جدید در پارکینگ صفاری واقع در ابتدای خیابان حاجی آباد به سمت خیابان امام ایجاد شده است ، این پارکینگ زمینی به مساحت 2000 متر مربع در مجاورت پارکینگ قبلی واقع است با تشویق که  مالک و اضافه نمودن این زمین به زمین پارکینگ قبلی  ، ظرفیت 300 واحدی را به 420 واحد رسانده ایم . پارکینگ های جدید در خدمت شهروندان وی یاد آور شد : همچنین پارکینگ طبقاتی فروتن در خیابان امام به بهره برداری رسیده و آماده سرویس دهی به مردم است و پارکینگ دیگری نیز در خیابان حاجی آباد روبروی منزل آیت الله شهید احسانبخش ساخته  شده که به زودی به پارکینگ های حاجی آباد اضافه می شود و 270 ظرفیت پارکینگ را دارد . معاون حمل و نقل ترافیک یاد آور شد : در خیابان امام برای پاسخ به تقاضاهای دیگر پارکینگ با مالک کاروانسرای ساسان که مکان آن بین چهارراه میکائیل و میدان فرهنگ واقع است مذاکره و به طور موقت آن را اجاره نموده ایم که ظرفیت 80 فضای پارک خودرو را دارد و در حال طی فرآیند قانونی جهت تملک این پارکینگ برای ایجاد پارکینگ مکانیزه هستیم . در بلوار حافظ نیز از چهارراه میکائیل به سمت سه راهی آب و فاضلاب زمینی متعلق به دادگستری استان وجود داشت که مساحت آن 1200 متر مربع بود که آن را نیز جهت استفاده به عنوان پارکینگ نمود ه ایم و دارای 60 فضای پارک می باشد . وی  در خصوص مذاکره با  شرکت مسکن و عمران تشریح کرد : زمینی در مجاورت بلوار آیت الله احسانبخش از سمت میدان صیقلان به مساحت حدود 3000 متر مربع برای آماده سازی  جهت استفاده موقت پارکینگ در نظر گرفته شده است است تا مردم از این فضا استفاده کنند و کسانی هم که از سمت شرق وارد شهر رشت می شوند بتوانند از فضای این پارکینگ بهره مند شوند و در این صورت حدود 220 فضای پارک جدید در صیقلان می توانیم تعبیه می نماییم که تا هفته آینده اجرایی خواهد شد . وی در پایان خاطر نشان کرد : در خصوص خط ویژه ، در حال خرید 20 دستگاه اتوبوس جدید هستیم که 15 دستگاه از این اتوبوس ها را به مسیر خط ویژه اختصاص داده ایم که در فاصله زمانی 3 دقیقه از ایستگاه حرکت کرده و مردم را با سرعت دو برابر سرعت قبلی خودشان به دلیل عدم توقف در ترافیک ها معابر مقصد می رسانند و زمان تردد مردم در خیابان امام حدود 27 دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد . در مسیر خط ویژه ایستگاه های مناسبی نیز تعبیه شده تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند و در چندین نقطه در مسیر خط ویژه که با نرده جدا شده است محل گذر عابرین پیاده پیش بینی شده است .  
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code