| سه شنبه، 28 فروردین 1403
با حضور معاون اول رئیس جمهور؛
       کد خبر: 122936

نگاه ایران: با حضور معاون اول رییس جمهور ۴ پروژه زیرساختی و تولیدی با اعتبار ۳۴۱ میلیارد ریال در منطقه آزاد انزلی مورد بازدید و بهره برداری قرار گرفت. (گزارش تصویری)

دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز در جریان سفر به استان گیلان از بخش های مختلف منطقه آزاد انزلی از جمله مرکز تفریحات رفاهی و گردشگری این منطقه بازدید کرد.

در جریان بازدید معاون اول رییس جمهور از فاز تجارت و گردشگری و بخش های صنعتی و بندری این منطقه، طرح توسعه بزرگترین مجموعه ورزشهای ساحلی شمال کشور، بلوار دسترسی به مجتمع بندری کاسپین، برج مراقبت دریایی این مجتمع بندری و همچنین یک واحد صنعتی تولید انواع پارکت و لمینت مورد بازدید و  بهره برداری قرار گرفت.

طرح توسعه مجموعه ورزش های ساحلی زنده یاد سیروس قایقران

مجموعه ورزش های ساحلی منطقه آزاد انزلی که به یاد سیروس قایقران کاپیتان فقید تیم ملی فوتبال ایران، نام گذاری شده، در فضایی به مساحت ۱.۵ هکتار و با هزینه ۲۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای این سازمان ساخته شده که با دارا بودن گنجایش یک هزار و 500 تماشاگر  به عنوان بزرگ ترین مجموعه ورزشی ساحلی شمال کشور و دومین مجموعه ساحلی در نوع خود در سطح کشور است.

عملیات عمرانی این مجموعه ورزشی باهدف ایجاد و توسعه زیرساخت لازم به منظور حمایت از میزبانی ورزش های ساحلی در استان گیلان به عنوان یکی از قطب های مستعد ورزش های ساحلی کشور، گسترش زیرساخت های ورزش های ساحلی در سطح ملی و مکانی جهت برگزاری رقابت های ملی و بین المللی در منطقه از سال 1395 آغاز و طرح توسعه آن با حضور دکتر جهانگیری افتتاح می شود.

این مجموعه ورزشی با امکانات و استانداردهای فدراسیون جهانی فوتبال ساحلی طراحی و ساخته شده، زمین فوتبال مجموعه ورزشی های ساحلی قایقران در فضایی به مساحت 4200 مترمربع احداث شده که ابعاد زمین مسابقه آن 28 در 37 متر است و زمین شطرنج بزرگ ساحلی و مجموعه ورزش های آبی و آموزش غواصی و زمین والیبال ساحلی نیز در مجاورتت این زمین فوتبال قرار دارند.

برج مراقبت دریایی مجتمع بندری کاسپین

عملیات اجرایی برج مراقبت دریایی مجتمع بندری کاسپین به ارتفاع 38.5 متر و با سطح زیربنای دو هزار و 370 مترمربع در هفت طبقه از اواخر سال 94 آغاز و سازمان منطقه آزاد انزلی از محل درآمدی خود تاکنون 55 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه کرده است.

در خصوص اهمیت برج مراقبت دریایی باید گفت یکی از مهم ترین بخش های هر مجتمع بندری است که از اهم وظایف و کارکردهای آن می توان به کنترل ترافیک و تردد شناورهای دریایی و پوشش رادیویی آب های ساحلی، نظارت بر ایمنی دریایی و تأمین امنیت شناورها به صورت شبانه روزی، دریافت پیام های اضطراری شناورهایی که دچار حادثه شده اند و ایجاد هماهنگی انجام عملیات جست و جور و نجات دریایی، برقراری ارتباطات موردنیاز، کنترل وضعیت آلودگی دریا و انتقال داده ها به مرکز مقابله با آلودگی دریایی اشاره کرد.

پروژه احداث واحد صنعتی تولید کننده انواع پرکت ولمینت (گروه تولیدی عصر نوین )

عملیات احداث این پروژه تولیدی از اواخر سال 1394 توسط سرمایه گذار بخش خصوصی شرکت چوب کاران عصر نوین در زمینی به مساحت 8000 مترمربع برای تولید انواع پارکت و لمینت در شهرک صنعتی شماره یک منطقه آزاد انزلی آغاز و با سرمایه گذاری بالغ بر 146 میلیارد ریالی مراحل ساخت و تجهیز خطوط تولید خود را به پایان رساند.

در این پروژه محصولاتی چون تولید چوب پلاست از ضایعات محصولات کشاورزی، تولید روکش های مقاوم با فرمت HPL  از کاغذهای ضایعاتی، تولید انواع دیوار پوش، پروفیل های پی وی سی و سایر محصولات سلولزی مرتبط با صنعت ساختمان تولید می شود.

بلوار دسترسی به مجتمع بندری کاسپین

بلوار دسترسی به مجتمع بندری کاسپین دومین پروژه ای است که با حضور معاون اول رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار می گیرد. بلوار که از جاده رشت – انزلی منشعب شده و به مجتمع بندری کاسپین وصل می شود. طرح زیرساختی با هزینه  ۱۲۰ میلیارد ریالی از محل منابع مالی این سازمان به منظور افزایش مزیت های رقابتی مجتمع بندری کاسپین و توسعه ظرفیت های حمل ونقلی منطقه و امکان دسترسی راه آهن به این مجتمع بندری در دستور کار قرار گرفت.

در سال های 1394 و 1395 اراضی موردنظر بلوار دسترسی مجتمع بندری کاسپین تملک و عملیات اجرایی آن از سال 1395 به طول در حدود 2 کیلومتر و عرض 30 متر، مشتمل بر 3 خطر رفت و 2 خطر برگشت آغاز و با حضور معاون اول رئیس جمهور  مور بهره برداری قرار می گیرد.

گفتنی است فروردین ماه سال 96، با حضور ریاست محترم جمهور دکتر روحانی و جمعی از اعضای دولت، یک پست از اسکله های مجتمع بندری کاسپین از سوی این سازمان و یک پست از چهار پست اسکله در حال ساخت از سوی بخش خصوصی این مجتمع افتتاح شد؛ و هم زمان عملیات احداث اسکله مارینا بزرگ ترین اسکله تفریحی دریای خزر در کنار این مجتمع بندری آغاز شد و بهره برداری از برج مراقبت دریایی و امور دریایی، بلوار دسترسی این مجتمع در جهت تکمیل حلقه های زیرساختی مجتمع بندری کاسپین صورت می گیرد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code