| جمعه، 31 فروردین 1403
نگاه ایران: مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: روحانی بالاخره از برخی از اعضای دولت خود گلایه کرد. گلایه ای که ادبیات ویژه ای داشت. «همه هم یک جور نبودند، مختلف بودند. بعضی ها با همه توان آمدند. ما روستایی هستیم، به قولی بعضی ها گیوه را بر کشیدند و به میدان آمدند، آستین ها را بالا زدند و به میدان آمدند. اما بعضی ها پاشنه گیوه شان خوابیده بود و بر نکشیدند. لخ لخ کردند. یک مقدار راه آمدند و مسیر را آمدند و زحمت کشیدند. سعی آنان مشکور»

رییس جمهور روحانی از کسانی سخن می گوید که حاضر نشدند در جریان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، پابه پای روحانی وارد کارزار شوند و از دستاوردهای دولت یازدهم دفاع کنند. حتی می شود گفت برخی از دولتی ها دل در گرو رقیب روحانی داشتند و بیشتر دوست داشتند نامزد اصول گرا فاتح انتخابات باشد تا حسن روحانی .

در این میان اما برخی از دولتی ها بودند که اصلا گیوه به پا نداشتند و حاضر نبودند بار دولت را به دوش بکشند. مشخصا منظور تیم رسانه ای دولت است. معمولا مهم ترین وظیفه تیم رسانه ای دولت پوشش دستاوردهای قوه مجریه و انعکاس آن به مردم است.

تیم رسانه ای روحانی اما تنها کاری که در این سال ها انجام نداد انعکاس، پوشش و دفاع از دستاوردهای دولت بود. منفعل بودن این سیستم به حدی بود که از بزرگ تا کوچک حامی روحانی از نحوه عملکرد تیم رسانه ای دولت شکایت داشتند. بسیاری از اعضای دولت روحانی هم معترف به این کم کاری بوده و هستند.

تیم رسانه ای دولت هیچگاه تمام قد وارد صحنه حمایت از روحانی نشد. در ایام انتخابات در حالی که همه به صحنه آمده بودند تا روحانی فاتح کارزار 29 اردیبهشت باشد، تیم رسانه ای دولت انگار نه انگار. این تیم تنها نظاره گر انتخابات بود. قطعا می شود جایزه بهترین نظاره گر انتخابات را به تیم رسانه ای دولت یازدهم داد.

در جریان انتخابات و قبل از آن، حامیان روحانی از هم می پرسند چرا تیم رسانه ای دولت نمی خواهد دستاوردهای دولت را برای مردم رسانه ای کند؟ می پرسند چرا عرصه رسانه ای را به مخالفان دولت باخته اند؟

سند 2030 و حواشی آن نمونه بارز انفعال تیم رسانه ای دولت است. درحالی که در بسیاری از روستاها و شهرهای بزرگ و کوچک تیم رسانه ای رقیب در حال مسموم کردن ذهن مردم در مورد 2030 بودند و آن را سندی برای آموزش همجنس بازی و یا خود ارضایی به کودکان و نوجوانان معرفی می کردند و تا حدودی هم موفق بودند. تیم رسانه ای دولت سکوت کرده بود و همچنان نظاره گر صحنه سیاسی ایران بود.

انفعال این تیم به حدی است که رییس جمهور روحانی مجبور است برای تمام حواشی بزرگ و کوچک به صحنه بیاید و به انتقادها پاسخ بدهد. روحانی هم وظیفه ریاست دولت را به عهده دارد و هم وظیفه پاسخ گویی به منتقدان.

بسیاری از حامیان روحانی امیدوار هستند در دولت دوازدهم، تیم رسانه ای دولت از همان ابتدا گیوه ها را به پا کنند، آستین ها را بالا بزنند و به میدان بیایند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code