| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
رئیس‌کل دادگستری گیلان:
       کد خبر: 116402
نگاه ایران: احمد سیاوش پور ظهر امروز در آیین افتتاح سالن همایش امام خمینی (ره) اداره کل دادگستری رشت با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات 29 اردیبهشت اظهار کرد: همه دیدند که پس از 38 سال مردم عزیز ایران اسلامی به ندای رهبر فرزانه انقلاب چگونه پاسخ مثبت می دهند و همانند گذشته بیش از دوره های قبل به پای صندوق های رأی حاضر می شوند. وی بابیان که در تلاش هستیم که مشکلات خودمان را در استان خودمان با نیروهای ارزشمند اداری حل کنیم گفت: سعی کردیم آنچه را که در در ظرفیت فکری، ذهنی، عملی توان داریم در مرحله عمل بگذاریم. رئیس کل دادگستری استان گیلان به بحث اطاله دادرسی اشاره کرد و گفت: بنا به ارزیابی معاونت راهبردی، استان گیلان دومین استان کشور ازلحاظ کمی ماندگاری پرونده در شعبه، دادگاه و دادسراهای استان بود و این یعنی کاهش شاخص اوقات دادرسی و میانگین فرایند رسیدگی به پرونده ها.

سیاوش پور تصریح کرد: ما سعی کردیم که در استان گیلان آمار پرونده ها را واقع سازی کنیم که پرونده های آماری استان گیلان تا حدود 90 درصد شفاف سازی شده که یکی از شفاف ترین استان ها در کشور ازلحاظ تعداد پرونده هستیم.

وی با اشاره به مستقل بودن دستگاه قوه قضاییه گفت: دستگاهی که پیوندش با ولی فقیه هست، شأنیتش شأنیت رفیعی است بنابراین با این نگاه با مسئولین و با همه کسانی که با هر ایده و دیدگاهی هستند، با حفظ حرمت ها و حریم قوه قضائیه کار، هم فکری و همکاری می کنیم. رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به از بین رفتن جنگل ها و مراتع در استان گیلان افزود: در سال جاری تمام تلاشمان را برای جلوگیری و کندترکردن تخریب محیط زیست به منظور حفظ  جنگل ها و مراتع به کار خواهم بست. سیاوش پور با اذعان به اینکه نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات به اندازه کافی برای محافظت از مراتع و جنگل ها وجود ندارد گفت: برای جبران این کمبودها باید در دولت و رده های بالا تصمیم گیری شود. رئیس کل دادگستری استان گیلان افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته روند تخریب جنگل ها و تغییرات کاربری و قاچاق چوب در استان گیلان به صورت آرام در حال رخ دادن است.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code