شنبه، 10 خرداد 1399 | 2020 Saturday 30 ,May  
نگاه ایران : خیلی از افرادی که در انجام ورزش ثابت قدم هستند، با وجود تمرینات زیاد، به نتیجه دلخواه که همان تناسب اندام است نمی رسند. به نقل از آوای سلامت به این وضعیت بن بست ورزشی گفته می شود. بن بست ورزشی دلایل خاص خود و البته راهکارهایی برای برطرف کردن آنها دارد: ورزش های تکراری: برنامه ورزشی باید هر ۲ تا ۵ هفته تغییر کند. در واقع باید بدن را با ورزش های متنوع و متفاوت به چالش بکشیم. بسیاری از افراد نمی دانند که باید چه تغییراتی در ورزش خود ایجاد کنند تا از بن بست ورزشی خارج شوند. کافیست که عضلات متفاوتی رو به کار بگیرید. سرعت٬ شدت و مدت ورزش٬ وسیله ورزشی٬ اندازه وزنه و حتی محیطی که در آن ورزش میکنیم را باید تغییر بدهیم. ورزش های بیش از حد سنگین: علائم ورزش بیش از حد عبارتند از: درد عضلانی و درد مفاصل٬ خستگی زیاد٬کمبود انرژی٬ ابتلای پی در پی به سرماخوردگی یا انفلوانزا و سردرد. علت این است که ورزشهای شدید٬ بافت عضلانی رو می شکنند. بدن باید به قدر کافی استراحت کند تا بافت عضلانی را ترمیم و بازسازی نماید و از ورزش نتیجه بگیرد. برای پرهیز از ورزش بیش از حد٬ پس از ۴ تا ۶ هفته ورزش شدید٬ به بدن خودتان به مدت یک هفته استراحت بدهید. ورزش های بیش از حد سبک: برای خروج از بن بست ورزشی ناشی از ورزش های سبک، بهتر است که ورزش تناوبی (اینتروال) انجام بدهیم و گروه های مختلف عضلانی را به فعالیت وادار کنیم. نیاز به مشورت با مربی: حتی اگر هزینه تمرین زیر نظر مربی خصوصی را نداریم٬ بهتر است که حداقل یک جلسه از مشاوره مربی ورزشی٬ کمک بگیریم. عدم تناسب غذا با ورزش: باید به نوع و مقدار غذای مصرفی خودمان با دقت بیشتری توجه کنیم. بهتر است که از غذاهای مصرفی یادداشت برداریم و نیز احساس خودمان را پس از صرف غذا٬ قید کنیم. ملاقات به متخصص تغذیه ورزشی به ما کمک می کند تا ترکیب صحیحی از پروتئین٬ چربیهای سالم٬ میوه ها و کربوهیدرات را در وعده های اصلی و میان وعده ها بگنجانیم تا به ما در رسیدن به اهداف ورزشیمان یاری کنند. عدم خواب کافی: خواب ناکافی و بی کیفیت٬ بر روی رژیم غذایی و برنامه ورزشی ما اثرات منفی برجای می گذارد. برای اینکه تعادل هورمونهای سیری و گرسنگی٬ برهم نخورد٬ باید شبها به مدت ۷ تا ۸ ساعت خواب باکیفیت داشته باشیم. کم خوابی علاوه بر اینکه تعادل هورمونهای سیری و گرسنگی رو برهم میزند٬ باعث می شود که انرژی کافی برای ورزش هم نداشته باشیم.
به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code