| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
به دستور دادستانی و رای موافق کمیته فیلترینگ؛
       کد خبر: 111458
نگاه ایران/گروه سیاسی: به دستور دادستانی و رای موافق کمیته فیلترینگ سایت «کارانه» مربوط به محمدباقر قالیباف یکی از کاندیداهای اصولگرای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فیلتر شد. براساس اخبار منتشر شده طی روزهای گذشته سایت کارانه قالیباف «به دستور دادستانی» و بنابر قانون تخلفات رایانه انتخابات و «با رای همه اعضای کمیته فیلترینگ» فیلتر شده است روز گذشته عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست خبری خود در پاسخ به این پرسش که آیا ایجاد سامانه کارانه توسط یکی از نامزدها مشکل قانونی ندار گفته بود: از نظر بخش حقوقی وزارت کشور این اقدام غیرقانونی است، این اقدام به نوعی تطمیع است و به نوعی هم شایبه خریدوفروش رأی را در آن وجود دارد.(اینجا بخوانید) او گفته بود:ما در وزارت کشور در حال پیگیری این موضوع هستیم. اگر به جمع بندی نهایی رسیدیم که این موضوع خلاف قانون است آن را اعلام خواهیم کرد. من معتقدم ما باید به شعور مردم ایمان داشته باشیم. هر کاری که در قالب هتک حرمت یا دروغ یا اقدام غیرقانونی انجام می شود همه آنها در ذهن مردم ثبت می شود و نتیجه آن را در انتخابات مردم تجلی می دهند. محمدباقر قالیباف طی روزهای گذشته یکی از شعارهای خود را ایجاد اعلام 5 میلیون شغل اعلام کرده است.
او با بیان اینکه ان شا الله با کمک کارآفرینان، پیمانکاران، تجار و نیروهای جوان خلاق مان کار تولید شغل و کالا را آغاز می کنیم اعلام کرده است: اگر این اتفاق بیافتد، به این معنا است که ما توانستیم در وهله اول جوان هایمان را به کار بگیریم و همچنین توانستیم 5 میلیون ازدواج به پا کنیم.
قالیباف بدون آن که سازوکارهای لازم را برای ایجاد 5 میلیون شغل اعلام کند از راه اندازی سامانه ملی کارانه به آدرس www.kar96.ir خبر داده بود و اعلام کرده بود کسانی که به دنبال کار هستند با هر مهارت و تخصصی می توانند در این سایت ثبت نام کنند. این موضوع بلافاصله با واکنش منتقدان مواجه شد و آن را نوعی فریب انتخاباتی معرفی کردند.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code