نگاه ایران:«توسعه شهری و دادن مجوزهای شهرداری برای ساخت وساز با ارائه و ابلاغ طرح تفضیلی از سوی اداره کل راه و شهرسازی و با نظارت مشاورین میسر خواهد شد، البته به شرطی که طرح تفضیلی ارائه شده، تمام جوانب و زیرساخت های شهری مناطق را در نظر داشته باشد.»
به گزارش روابط عمومی منطقه یک شهرداری رشت مهندس حسن علیزاده معاون و جانشین شهردار منطقه یک با اعلام این مطلب صدور پروانه های ساختمانی را از اهم وظایف معاونت فنی شهرداری ها خواند و اظهار داشت: همواره پس از ابلاغ طرح تفضیلی از سوی اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری ها و مناطق تابعه هر شهرستان اقدام به صدور پروانه در راستای ساخت وساز در زمینه شهرسازی می نماید.
معاونت فنی شهرسازی منطقه یک با اشاره به وجود اشکالاتی در طرح تفضیلی ابلاغی سال 94 و عدم تعامل لازم با معاونت معماری و شهرسازی مناطق اذعان داشت: در طرح تفضیلی ابلاغ شده با توجه به امکانات و پتانسیل موجود در منطقه یک شهر در بسیاری از نقاط به جای افزایش تراکم با کاهش تراکم طبقات مواجه بودیم، که این باعث نگرانی بسیاری از شهروندان منطقه یک در سال گذشته بود و توازن در کل شهر نادیده گرفته شده به طور مثال محدوده گلسار ظرفیت افزایش تراکم و تعداد طبقات را نداشت و به درستی در طرح دیده شده ولی به دلیل کمبود ناتوانی در ارائه خدمات از سوی شرکت های خدمات رسان (برق، گاز و...) توازن درجاهایی از شهر که امکان افزایش تعداد طبقات و تراکم وجود دارد، نادیده گرفته شده است. همچنین صلب دیدن طرح و ضوابط، مانع از همراهی شهرداری با سرمایه گذاران شده است.
معاون و جانشین شهردار منطقه یک با تاکید بر رایزنی شهرداری منطقه یک رشت با اداره کل راه و شهرسازی و مشاوران نقش جهان گفت: با توجه به عدم نهایی شدن طرح تفضیلی از سوی راه و شهرسازی ، شهرداری منطقه یک رشت پس از مطالعه طرح پیشنهادی اقدام به تصحیح مواردی که نیاز به اصلاح در راستای رشد صدور پروانه ساختمانی داشت نمود، و همچنین با اخذ مصوباتی توانست در راستای افزایش طبقات برای پلاک های محصور بین دو ساختمان بلند، باهدف همسان سازی ساختمان ها گام هایی را بردارد.
مهندس علیزاده، با اشاره به تفاوت چشمگیر تعداد پرونده های صادره در سال 94 نسبت به سال 95 خاطرنشان کرد: در سال 94 حدود 540 فقره پروانه ساختمانی صادر شد، و این در حالی است که در سال 95 تنها 143 فقره پروانه ساخت صادر گردید، لذا اگر ساخت وساز در منطقه کاهش پیدا کند، شهرداری در راستای اجرای بسیاری از پروژه های عمرانی خود ناکام خواهد ماند.
معاونت فنی شهرسازی منطقه یک با اظهار امیدواری نسبت به بازنگری در طرح تفضیلی توسط مشاورین گفت: مشاورینی که برای طرح تفضیلی تعیین می شوند، با مطالعاتی که از وضع موجود شهردارند اقدام به تهیه طرح می نمایند و اگر این مطالعات کم ویا ناقص باشد در زمان اجرای طرح مشکلات فراوانی را برای شهرداری ها به وجود خواهد آورد.
معاون و جانشین شهردار منطقه یک با اشاره به زیرساخت های موجود و امکان ورود سرمایه گذار در منطقه یک خاطرنشان کرد: مشاور معتقد به این است که ساخت وساز در منطقه یک به اشباع رسیده ، اما درصورتی که باوجود زیرساخت های موجود ، قیمت بالای زمین، وضعیت ظرفیت های موجود در معلم، بلوار قلی پور، بلوار دیلمان و نیز تمایل ورود سرمایه گذار در منطقه یک، هنوز گنجایش لازم برای ساخت وساز و دادن مجوز ساخت برای ساختمان های بلندمرتبه در این منطقه وجود دارد.
وی اصلاح و ابلاغ طرح تفضیلی از سوی اداره کل راه و شهرسازی را مهم ترین گام در توسعه شهر در سال جدید خواند و اذعان داشت: طرح تفضیلی آزمایشی ارائه شده از اداره کل راه و شهرسازی دارای موارد اشکال و همچنین بخش فراوان ای از طرح قابل اجرا نیست، مادامی که اداره کل راه و شهرسازی با پیشنهادات شهرداری موافقت ننماید، شهرداری منطقه یک نمی تواند اقدامی برای گسترش شهر و شهرسازی در آتی داشته باشد.
مهندس علیزاده با اشاره به ضرورت جذب سرمایه گذار درراستای توسعه شهر یادآور شد: وجود بسیار زیاد بروکراسی اداری در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرسازی سبب اختلاف فاحش شهر رشت با شهرهای استانهای همجوار در زمینه های توسعه ای شده است. به گونه ای که بسیاری از طرح های قابل اجرا در شهر رشت به راحتی روانه شهرهای استانهای همجوار می شود.
سلام وخسته نباشید وضعیت اتصال میدان ولیعصر به بلوار دیلمان که بیش از ۲۰ سال طول کشیده چه میشود لطفا به خاطر خدا هم شده ما رو از این بلاتکلیفی بیرون بیاورید پیر شدیم عمر ما گذشت هیچکی به داده ما نرسید لطفا رسیدگی کنید ما همچنان چشم به راهیم اگه عمری بماند
نظر دهید - پسندیدم 2