| پنجشنبه، 30 فروردین 1403

نگاه ایران: استاندار گیلان ظهر امروز (پنج شنبه17فروردین) به بندرانزلی رفت و ضمن بازدید از گلزار شهدا و مصلی این شهر، با خانواده روحانی شهید خدادادی ملاقات کرد. استاندار همچنین از ورزشگاه تختی انزلی بازدید و در مراسم سالروز درگذشت زنده یاد سیروس قایقران شرکت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر نجفی  پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا و بازدید از گلزار شهدای بندرانزلی گفت : 200 میلیون تومان برای مرمت و بازسازی گلزار شهدا اختصاص یافت و این مبلغ تا پایان سال به یک میلیارد تومان افزایش می یابد تا ساماندهی این مکان به موقعیت مناسبی برسد.

وی افزود : تلاش خواهیم کرد تا دیوارسازی این گلزار در سال جاری صورت پذیرد تا خانواده های معظم شهدا که در این مکان حضور می یابند آرامش داشته باشند .

وی افزود: خانواده شهدا همواره از ارزش بالایی در جامعه برخوردار بوده و مسئولان وظیفه دارند برای فراهم سازی هرگونه تسهیلات برای این خانواده ها تلاش کنند.

استاندار گیلان در دیدار با خانواده روحانی شهید خدادادی در شهرستان بندر انزلی گفت : دشمنان انقلاب به پشتوانه خانواده های معظم شهدا راه به جایی نخواهند برد .

محمد علی نجفی در این دیدار ایثار ، فداکاری  و جوانمردی شهدای عزیز را نشات گرفته از تربیت درست و اقدام فرهنگی صحیح دانست و افزود : شهدای گرانقدر از هر فرصتی جهت خدمت به مردم بهره می گرفتند و این نشان از روح بزرگ و جوانمردی این عزیزان است .

استاندار گیلان با اشاره به برگزاری موفق کنگره 8 هزار شهید گیلان خاطر نشان ساخت : این کنگره کم نظیر بوده و سردار سلیمانی در سخنرانی خود به آن اذعان داشت .

استاندار گیلان بر ضرورت دیدار هر چه بیشتر مسئولین با خانواده های معظم شهدا تاکید کرد .

دکتر نجفی با بیان اینکه  11 بخشدار و معاون فرماندار در استان  از فرزندان شهدا منصوب شده اند افزود :مسئولین با علاقمندی در جهت خدمت به خانواده های شهدا تلاش می کنند و این  نگاه حاکمیت و نظام است .

وی افزود : شما خانواده های معظم شهدا برای خدمت گزاران به این نظام دعا کنید که دعای شما اثر بخش است .

وی با اشاره به دشمنی استکبار با نظام مقدس جمهوری اسلامی به سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا علیه کشورمان اذعان داشت و افزود : دشمنان کشور تمام توان خود را به کار گرفته اند تا به این نظام ضربه بزنند اما به پشتوانه خانواده های معظم شهدا راه به جایی نخواهند برد .

استاندار گیلان همچنین عصر امروز از مصلی بندرانزلی بازدید کرد و از نزدیک در جریان مراحل ساخت آن قرار گرفت.

دکتر نجفی در این بازدید پس از گزارش امام جمعه انزلی گفت : برای تکمیل مصلی باید کار اساسی انجام پذیرد.

دکتر نجفی اظهار کرد: با توجه به اینکه زیبایی امر نوسازی و ترمیم مساجد مشارکت خیرین و مردم است باید تلاش بیشتری در خصوص افزایش مشارکت مردم صورت گیرد .

 استاندار با اشاره به لزوم بررسی های فنی لازم در راستای تکمیل آن گفت: باید میزان اعتبارات لازم و بررسی های فنی درخصوص تکمیل این پروژه در جلسه مشترک انجام شده و البته شهرداری انزلی نیز می تواند در کمک به اینگونه موارد و کارهای عمومی مشارکت کند.

وی مراحل ساخت مصلی بندر انزلی را شامل 2 بخش دانست و افزود : بخشی از آن مربوط  به سایت اصلی این مصلی می باشد  که اقداماتی از گذشته آغاز شده و باید مشکلات فنی آن پیگیری شود .

وی افزود : آماده سازی محوطه و جایگاه فعلی برگزاری نمازجمعه بخش دیگری از کار می باشد که تلاش خواهیم کرد تا در سال جاری  اقدامات لازم صورت پذیرد .

محمدعلی نجفی  عصر امروز در بازدید از مجموعه ورزشی تختی بندرانزلی به معاون هماهنگی امور عمرانی دستور داد مطالعات لازم برای بازسازی و مقاوم سازی ورزشگاه را آغاز کنند

وی ورزشگاه انزلی را زیبنده مردم ورزش دوست انزلی ندانست و افزود : برنامه ریزی های لازم از سوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیر کل ورزش و جوانان جهت بازسازی این ورزشگاه صورت خواهد پذیرفت .

وی از اختصاص رقم اولیه برای آغاز کار بازسازی و مقاوم سازی این ورزشگاه خبر داد و افزود : به یاری خداوند در سال جاری مراحل بازسازی و مقاوم سازی گام به گام صورت خواهد پذیرفت و اتفاقات خوبی در این بخش را شاهد خواهیم بود .

وی  گفت: مردم از ورزشگاه قدیمی ملوان خاطرات بسیاری داشته و دارند و باید هر چه زودتر این کار انجام شود. استاندار گیلان گفت : مراحل بازسازی و مقاوم سازی ورزشگاه تختی بندرانزلی گام به گام صورت خواهد پذیرفت.

استاندار گیلان همچنین  در مراسم نوزدهمین سالگرد درگذشت سیروس قایقران کاپیتان فقید تیم ملی و اسطوره فوتبال گیلان شرکت کرد.

محمد علی نجفی در این مراسم که عصر امروز با حضور جمعی ازقهرمانان ورزشی ، مسئولین و اقشار مختلف مردم در حسینیه شهدای کلویر انزلی برگزار شد ، گفت : این ورزشکار محبوب علاقه  زیادی به گیلان و گیلانیان داشت .

وی با بیان اینکه بنده خاطرات بسیاری از بازی خوب این ورزشکار عزیز به یاد دارم افزود : سیروس عزیز ورزشکار باهوشی بود و همواره باید اینگونه اندیشه ها ، رادمردی و قهرمانی ها  راگرامی بداریم .

وی بر لزوم حاکم کردن اخلاق در تمامی برنامه های ورزشی تاکید کرد و افزود : اخلاق مداری از جمله مباحث مهمی است که باید از بزرگان ورزش بیاموزیم .

وی بر ضرورت رعایت اخلاق در تمامی عرصه های سیاسی ، اجتماعی ، ورزشی تاکید کرد و افزود : سیروس ورزشکار با اخلاقی بود .

دکتر نجفی ابراز امیدواری کرد : انشاءا... پاسداشت این گونه بزرگان  سیره گردد .

استاندار گیلان دلیل حضور خود در مراسم سالگرد سیروس قایقران  را  احترام به تمامی قهرمانان و ورزش دوستان و بویژه فوتبال دوستان عزیز عنوان کرد .

دکتر نجفی با اشاره به تلاش های خوب دو تیم گیلانی ملوان و سپیدرود رشت در لیگ فوتبال ابراز امیدواری کرد : انشاء ا... این دو تیم ریشه دار و خوب گیلانی را در جایگاه اصلی خود در فوتبال مشاهده کنیم .

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code