| جمعه، 31 فروردین 1403
نگاه ایران/گروه سیاسی: رییس جمهور ایران برای افتتاح چند پروژه ی بزرگ صنعتی و بهداشتی وارد گیلان شد.(گزارش تصویری را اینجا مشاهده کنید) حسن روحانی که با همراهی چند وزیر و مدیران ارشد وارد گیلان شده است چند پروژه ی عمرانی را افتتاح می کنند. تشریح برنامه های سفر در فرودگاه رشت از زبان رییس جمهور

حسن روحانی دقایقی پیش در بدو ورودش به گیلان در گفت وگو با صدا و سیمای مرکز گیلان با تبریک سال نو ، آغاز ماه رجب و میلاد امام محمدباقر (ع) به گیلانی ها گفت : در این سفر ضمن دیدار با مردم گیلان طرح هایی که در سفر به این استان قول و وعده داده بودیم ، بررسی خواهد شد.

آقای  روحانی با اشاره به افتتاح 17 طرح در گیلان افزود : 5 طرح با حضور خودم افتتاح خواهد شد.
وی گفت : برای اجرای این طرح ها ، 2 هزار و 500 میلیارد تومان هزینه و برای سه هزار و 600 نفر از جوانان اشتغالزایی شده است.
رییس جمهور با اشاره به اینکه امسال سال تولید و اشتغال است تصریح کرد: افتتاح طرح های اشتغالزا در سال تولید و اشتغال برای ما در اولویت قرار دارد.
آقای روحانی به افتتاح 2 پست اسکله بندر کاسپین در منطقه آزاد هم اشاره کرد و افزود : افتتاح این 2 اسکله اهمیت خاصی دارد چراکه در آن کشتی های 12 هزار تنی  می توانند پهلو بگیرند و موجب رونق اقتصادی در منطقه آزاد انزلی و گیلان شود.
وی گفت : 2 طرح مهم دیگر در استان است که باید دنبال شود که یکی راه آهن رشت – قزوین است که امسال افتتاح خواهد شد که در مراحل نهایی است .
رییس جمهور در ادامه راه آهن رشت – آستارا را از دیگر طرح های مهم گیلان دانست و اعلام کرد : در سفر اخیر به کشور روسیه اجرای این طرح بررسی شد.
آقای روحانی افزود : با اجرای این طرح ، خط آهن سراسری از بندرعباس به مسکو وصل می شود و کالاهای شبه قاره هند از این طریق جا به جا می شود.
وی از مشارکت جمهوری آذربایجان برای اجرای طرح خط آهن رشت – آستارا خبر داد و گفت : قرار است بخشی از اعتبارات ساخت این طرح را این کشور تامین کند.
رییس جمهور افزود : اجرای این طرح مهم به زودی آغاز خواهد شد.
دکتر حسن روحانی گفت : با اجرای طرح های مهم خط آهن قزوین – رشت و رشت – آستارا شاهد تحولات مثبت اقتصادی و فرهنگی گیلان خواهیم بود.
مه غلیظ پرواز کاروان تدبیر و امید به گیلان را به تاخیرانداخت در حالی که اعلام شده بود حوالی ساعت 8 صبح مراسم استقبال از کاروان تدبیر و امید در فرودگاه رشت با حضور مدیران ارشد استان برگزار می شود وضعیت جوی این برنامه ها را با تا خیر مواجه کرد. به گزارش خبرنگار نگاه ایران مستقر در فرودگاه مدیران مربوطه به خبرنگاران اعلام کردند به دلیل حاکم شدن مه شدید صبحگاهی در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت، پرواز رئیس جمهور و هیات همراه با تأخیر وارد فرودگاه سردار جنگل رشت شد. این در حالی است که از ابتدای صبح امروز جمعی از مسئولان ارشد گیلان از صبح امروز برای استقبال از حسن روحانی رییس جمهور در فرودگاه رشت مستقر شده بودند. آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان، محمدعلی نجفی استاندار، اسدالله عباسی رییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود، غلامعلی جعفر زاده نماینده رشت، منوچهر جمالی نماینده رودبار و همچنین مدیران دستگاه های اجرایی نظیر کیوان محمدی رییس سازمان برنامه و بودجه، احمد سیاووش پور رییس کل دادگستری و محمد احمدی پور معاون سیاسی – امنیتی و اجتماعی استاندار برای استقبال از رییس جمهور در فرودگاه رشت حضور دارند. عصر امروز نیز در سالن همایش های منطقه آزاد انزلی دیدار صمیمی جوانان و نخبگان با رئیس جمهور برگزار خواهد شد. رئیس جمهوری در پانزدهمین سفر استانی دولت تدبیر و امید، بیست و ششم و بیست و هفتم فروردین ماه سال 1394 هم به گیلان سفر کرده بود. افتتاح 2 واحد تولیدی – صنعتی گیلان با حضور رئیس جمهور 2 شرکت آرین مریم و آرین تخته امروز با حضور رئیس جمهور در شهرک صنعتی سپیدرود افتتاح شد. واحدهای تولیدی ورق های ام. دی . اف، اچ . دی . اف ، فیبر خام و روکش در شهرک سپیدرود رشت با سرمایه گذاری 450 میلیارد تومانی بخش خصوصی و اشتغال زایی 600 نفر راه اندازی شد. ساخت 2 شرکت آرین مریم و آرین تخته به ترتیب از سال 92 و 93 آغاز شد. برای افتتاح این طرح ها ، 450 میلیارد تومان هزینه شد.  

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code