| چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
نگاه ایران/گروه سیاسی: همزمان با فرارسیدن عید نوروز و آغاز سال 1396، مسوولین، احزاب، تشکل ها و شخصیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی گیلانی در پیام هایی جداگانه آغاز سال نو را تبریک گفتند. متن این پیام های جداگانه به ترتیب دریافت به این شرح است:

پیام نوروزی محمدعلی نجفی استاندار گیلان

یا مقلب القلوب و الابصار

با عرض سلام و ادب،

 خدای منان را سپاسگذارم که بار دیگر فرصتی داد تا حلول سال نو و آغاز فصل شکوفایی و تجدید طبیعت را که نهال تدبیر در جای  جای این سرزمین پهناور ریشه دوانیده و بارقه های امید در دیدگان مردم صبور و آگاه ایران اسلامی پدیدار گشته صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نمایم .

سال گذشته سال موفقیت دولت و ملت عزیز ایران در عرصه های مختلف بوده است ؛ثبات بازار ، افزایش صادرات و فزونی صادرات بر واردات بعد از چهار دهه ، مهار تورم ، رشد مناسب اقتصادی ، بدست آوردن جایگاه مناسب در صادرات نفت ، امنیت بی نظیر ، خودکفایی در برخی از محصولات کشاورزی از  جمله این موفقیت ها بوده که در چهار چوب اقدام و عمل مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی بوده به دست آمده است .

گشایش برجام و تاکید بر اجرای حقوق شهروندی از جمله توفیقات دیگر دولت بوده است .

در گیلان نیز ، حسب گزارش مرکز آمار ایران الحمدا... و با عنایت خداوند توفیقات خوبی بدست آمد که در این فرصت کوتاه به چند نمونه اشاره می نمایم :

دست یابی به نرخ بیکاری کمتر از میانگین کشوری که بعد از سالها اتفاق افتاد

انجام 5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی توسط بخش خصوصی

نهایی شدن 186 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی ، قابل ذکر است که قبل از برجام در گیلان سرمایه گذاری خارجی نزدیک به صفر بوده است

پرداخت تسهیلات به بیش از 800 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی و احیای 195 واحد تولیدی

افزایش صادرات غیر نفتی

افزایش شرکت های فن آور و  دانش بنیان

افزایش تولیدات کشاورزی

تسطیح و یکپارچه سازی بیش از 10 هزار هکتار شالیزار

ساماندهی صنعت بحران زده چای

ارتقاء طرح تحول سلامت  و بهداشت

ارتقاء شاخص های زیر بنایی در آب ، راه و خصوصا گاز روستایی

تکمیل بخشی از آزاد راه رشت – قزوین اجرای آزمایشی اتصال خط ریلی آستارا – آستارا و نیز طی ماههای آینده راه آهن قزوین – رشت به بهره برداری خواهد رسید که هرسه پروژه ازتاکیدات رئیس جمهوری بوده است.

 در سال آینده ، انشاء ا... ما شاهد برگزاری همزمان دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و  روستا هستیم ، بی شک به عنوان امانت داران آراء شما معتقدیم که حضور حداکثری و خیره کننده در انتخابات بر تقویت و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی اثر گذار خواهد بود .

در پایان عرایضم ضمن آرزوی سالی پر برکت همراه با سلامتی برای شما عزیزان و گرامی داشت یاد شهدای عزیز انقلاب اسلامی  ، اعتقاد داریم که همه  باید دست به دست هم دهیم و با امید به آینده بهتر از هیچ تلاش و کوششی فرو گذاری نکنیم.

سیروس شفقی فرماندار رشت

بسم الله الرحمن الرحیم یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

نوروز، آغاز فصل بهار، مظهر احیای دوباره طبیعت و شکوه خلقت است که به آدمی پیام زندگی دوباره و به خدا پیوستن می دهد

مزین شدن سال جدید به سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالروز ولادت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را خدمت تمامی مردم شریف شهرستان رشت تبریک عرض نموده و سالی همراه با سعادتمندی، سلامتی و موفقیت آرزومندم. به لطف پروردگار متعال و در پرتو عنایات ایزد منان و با تدبیر مدیران صادق و دلسوز نظام و حضور هوشمندانه و منسجم آحاد مردم در همه عرصه ها به ویژه انتخابات سرنوشت ساز اردیبهشت ماه سال آینده، آینده ای پرامید و درخشان برای ایران عزیز رقم خواهد خورد.

اینجانب ضمن تجدید ارادت به محضر همه مردم ایران اسلامی، یاد و نام و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس، امام شهدا و همه رزمندگان، ایثارگران و جانبازان این خطه را گرامی داشته و به ساحت همه آنان درود می فرستم و ضمن تجدید ارادت به ساحت همه مردم عزیز و شریف رشت و بخش ها و روستاهای تابعه و نیز تقدیر و تشکر از حضور فعالانه و آگاهانه در تمامی عرصه های مختلف انقلاب اسلامی، عید بهاران، نوروز و سال نو را محضر همه شما مردمان خوب شهرستان رشت تبریک عرض نموده و امیدوارم سال نو، سالی سرشار از موفقیت و سربلندی و احسن حال برای همگان باشد انشاء الله.

کیوان محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان

 هوالجمیل

 نفس باد صبا مشک فشان خواهد/ عالم پیر دگر باره جوان خواهد شد

بهار نماد و جلوه اراده الهی در باز آفرینش طبیعت است و نوروز طلیعه این دگرگونی شگرف و پیامی است به آدمی برای از خود رست%8