| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
ناصر مسعودی:
       کد خبر: 101491
نگاه ایران: ترانه سرای گیلانی با ابراز علاقه مندی شدید خود نسبت به گیلان و ایران گفت: 50 سال عمر خود را صرف فرهنگ ایران و گیلان کردم.
ناصر مسعودی شامگاه پنجشنبه در دیدار با شورای معاونان صدا و سیمای مرکز گیلان با ابراز علاقه مندی شدید خود نسبت به ایران و گیلان اظهار کرد: بیش از 50 سال عمر خود را صرف فرهنگ ایران و گیلان کردم.

وی گیلان را زادگاه و شهر خود عنوان کرد و گفت: هنوز با تمام وجود خود را خدمتگزار فرهنگ پر آوازه کشور و گیلان می دانم، تا آنجا که لازم بود در زمینه فرهنگ کشور و استان تلاش کردم و اکنون نوبت جوان هاست که در این عرصه ورود کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در دیدار مذکور بیان کرد: گیلان دارای هنرمندان متعهدی بوده که دل آنها برای فرهنگ و هنر ایران می تپد و ناصر مسعودی جایگاه ویژه ای بین خانواده ها دارد.

حسن ظهیری، ناصر مسعودی را از ذخایر موسیقی ایران و فرهنگ بومی گیلان خواند و بیان کرد: سال های بسیاری مسعودی عمر خود را صرف فرهنگ بومی محلی گیلان و زنده نگه داشتن گویش گیلکی کرده است.

ناصر مسعودی در سال 1314 در رشت متولد شد و در سال 1336 با افتتاح رادیو گیلان جزو نخستین خوانندگانی بود که در این رادیو برنامه اجرا کرد و تا سال 1338 کنسرت هایی در مدارس و مراکز فرهنگی و هنری دیگر اجرا کرد و «بنفشه گول» یکی از اولین ترانه های محلی این خواننده شهیر گیلانی و ایرانی است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code