| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
در نشست سرمایه گذاران آلمانی با استاندار گیلان مطرح شد:
       کد خبر: 100937

نگاه ایران: در نشست سرمایه گذاران آلمانی با استاندار گیلان مقرر شد بخش خصوصی آلمان ، 66 میلیون دلار در حوزه انرژی و فعالیتهای گلخانه ای در  گیلان سرمایه گذاری کند.

دکتر محمدعلی نجفی در دیدار با هیئت سرمایه گذاری آلمانی با اشاره به اینکه در دراز مدت به توسعه ی بخش انرژی خورشیدی و تولید برق نیاز بیشتری داریم افزود: انتظار داریم بر اساس قرارداد همکاری که بین شرکت برق منطقه ای گیلان و «سان فارمینگ» آلمان امضا شده این شرکت در دو منطقه منجیل و لوشان در استان گیلان نیروگاه های برق خورشیدی در مجموع به ظرفیت 4۰ مگاوات احداث کند.

وی افزود : منجیل و لوشان علاوه بر بادخیز بودن و تابش مناسب نورخورشید ، عاری از ریزگردها هستند و این ویژگی ها موجب می شود   بازدهی تولید انرژی  سلول های خورشیدی و بازگشت سرمایه  را افزایش می دهد.

استاندار گیلان افزود : تصویب این سرمایه گذاری در سازمان کمکهای اقتصادی و فنی ایران به معنی تضمین اجرای این پروژه است.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی و تأمین امکانات لازم تأکید و تصریح کرد: در حوزه ی انرژی پیگیری مجموعه ی برق استان و سازمان انرژیهای نو ایران (سانا) را می طلبد.

وی حضور مدیران استان در سطح ارشد را نشانگر آمادگی در جذب سرمایه گذار دانست و خاطرنشان کرد: هیچ مانعی در جهت تحقق سرمایه گذاری در بخش های مختلف در استان وجود ندارد.

وی بر فراهم بودن  بسترهای حضور بیشتر سرمایه گذاران در گیلان تأکید کرد و گفت: با توجه به حمایتی که از سوی دولت، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان سرمایه گذاری صورت  می گیرد باید از فرصت سرمایه گذاران استقبال کرد.

پیتر شرم رئیس هیات مدیره شرکت آلمانی سان فارمینگ هم در این نشست گفت : فعالیت اصلی این شرکت آلمانی، تولید برق از انرژی خورشیدی و در کنار آن ساخت گلخانه در زیر تاسیاست پانل های خورشیدی تحت عنوان فعالیتهای غذا و انرژی است.

وی افزود : این شرکت در فاز اول 4 پروژه نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی را در شهرستان رودبار انجام می دهد .

 رئیس هیات مدیره شرکت آلمانی سان فارمینگ گفت : با توجه به ویژگی های منحصر به فرد جغرافیایی گیلان قصد داریم مرکز مطالعات تحقیقات انرژی های خورشیدی این منطقه را در گیلان تاسیس کنیم.

پیتر شرم افزود :گیلان می تواند با گسترش همکاری ها به هاب تولید انرژی های خورشیدی در خاورمیانه و آسیای میانه تبدیل شود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code