| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
با برگزاری انتخابات و کسب اکثریت آرا:
    ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ ۱۵:۰۰    کد خبر: 212814

آخرین روز اجلاس جهانی تامین اجتماعی ، عصر جمعه 26 مهر 1398 در بروکسل - بلژیک - برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در این جلسه و در جریان برگزاری انتخابات هیات رئیسه اتحادیه بین الملی تامین اجتماعی برای دوره مدیریت سه ساله 2022-2020، دکتر مصطفی سالاری ، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو هیات رئیسه اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی انتخاب شد.

هیأت رئیسه متشکل از رئیس اتحادیه، خزانه دار، دبیرکل و نمایندگان رسمی دفاتر منطقه ای جغرافیائی مختلف می باشد که از بین 320 سازمان عضو اتحادیه از 157 کشور برگزیده می شوند.
دوره کار هیأت رئیسه همزمان با پایان یافتن جلسه شورا که انتخابات در آن صورت گرفته، آغاز می شود و پس از سه سال در پایان جلسه شورای بعدی که انتخابات دیگری برگزار خواهد شد، پایان می یابد.

هیأت رئیسه، رکن حاکمیتی اتحادیه است که وظایف مهمی شامل تنظیم فرایندها، برنامه زمانی و دستور العمل های شفاف برای تدوین برنامه فعالیت ها، تعیین بودجه و نرخ حق عضویت سالانه، اعضاء را برعهده دارد.

شناسایی اولویت های برنامه فعالیت ها، پایش و ارزیابی عملکرد واقعی فعالیت ها و نحوه تخصیص بودجه، تصویب قوانین مالی، تصویب هر گونه قوانین اجرایی، ایجاد ساختار کمیته های ویژه هیأت رئیسه و تعیین حدود و اختیارات هر کمیته، انتخاب رئیس و اعضای هر کمیته، تصمیم گیری در جهت پذیرش تقاضاهای عضویت اصلی یا فرعی در اتحادیه، وضع مقررات در زمینه عضویت، وضع قوانین اجرایی جهت برگزاری مجمع عمومی و جلسات شورا و تعیین کاندیداهای ریاست جلسات مجمع عمومی و معاونین آنان، ایجاد ساختار کمیسیونهای فنی و تعیین رئیس هر یک از کمیسیون ها و همچنین پیشنهاد اصلاح اساسنامه اتحادیه از دیگر وظایف هیات رییسه است.

اجلاس جهانی تأمین اجتماعی با مشارکت نمایندگان نهادهای ارائه دهنده خدمات بیمه اجتماعی از جمله وزیران، مدیر عاملان و مدیران ارشد از بیش از 150 کشور جهان برگزار شد.
موضوع اصلی مورد بررسی در اجلاس2019 "محافظت از مردم در دنیای درحال تغییر" بود.
در این اجلاس سی و سومین مجمع عمومی اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی، سی و هشتمین جلسه شورای ایسا و همچنین انتخابات رئیس و اعضای کمیسیون‌های این نهاد بین المللی برگزار شد.

دکتر مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی روز پنج‌شنبه در این اجلاس و جلسه تخصصی "پوشش فراگیر تأمین اجتماعی برای جوامع رو به تحول" سخنرانی کرد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code