| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
فرمانده عملیات مقابله با کرونا؛
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به ردیابی هوشمند موارد کرونا در طرح بسیج محله محور گفت: در شروع هفته گذشته بر اساس ردیابی تلفن همراه بیمارانی که کرونا مثبت بودند نشان داد که تنها ۲۰ درصد این افراد قرنطینه را رعایت می کنند و ۷۳ درصد نقض قرنطینه می کنند. این به منزله یک بمب ساعتی در تهران قلمداد می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.
رییس اتحادیه رستوران‌داران اظهار کرد: بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از رستوران‌ها که امکان فروش بیرون بر نداشتند در این دو هفته به طور کامل تعطیل بودند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۹۶۲ هزار و ۷۰ نفر رسید.
با تلاش و همت محققان دانشگاه شیراز، داروی گیاهی "رژدا"، برطرف کننده علائم بیماری کرونا با موفقیت کارآزمایی بالینی را پشت سر گذاشت.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:
 سالاری گفت: هیچ دارو و تعهد ریالی از بیمه تامین اجتماعی کاهش پیدا نکرده است. و خروج ۷۹ قلم دارو از شمول بیمه صحت ندارد.
وزیر کشور:
وزیر کشور گفت: مجموعه افرادی که در بالاترین تخمین و بدترین و پرریسک‌ترین نگاه به این موضوع داریم شامل ۳ درصد مردم ما هستند و یعنی ۹۷ درصد مردم ما در این خصوص هیچ نگرانی ندارند و سالم هستند و فقط ۳ درصد به نوعی درگیر این موضوع(کرونا) شده‌اند.  
وزیر بهداشت گفت: از مردم تقاضا می کنیم کاهش آمار فوتی را به منزله عادی انگاری اوضاع تلقی نکنند. اگر باز هم با این دستاوردها به سمت این تفکر برویم که اوضاع به سمت عادی شدن می رود، ممکن است در دقیقه ۹۰ از گوشه های زمین گل بخوریم.
با گذشت یک هفته از ممنوعیت ها
با گذشت بیش از یک هفته از ممنوعیت سفر بیماران کرونایی، آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها همچنان به سامانه وزارت بهداشت دسترسی ندارند و نمی‌توانند وضعیت مسافران مبتلا به کرونا را استعلام کنند.
وزیر بهداشت:
کسی که ناقل ویروس کرونا است، مانند بمبی است که باید متوقف شود. امروز قدرت سرایت ویروس ۱۰ برابر شده و درحال بستری خانوادگی بیماران هستیم. غفلت در این مقطع یعنی پرتاب آخرین تیر ترکش مدیریت بیماری. باید قاطعانه بایستیم و اگر کسی تخلف کرد رحم ‌نکنیم. 
فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به شاخص‌های بسیار فزاینده بیماری در استان تهران، ضمن تحلیل تفاوت‌ها و نکات تمایز پیک سوم اپیدمی نسبت به پیک‌های گذشته، گفت: امروز طی نامه‌ای به وزیر بهداشت درخواست کردیم تا برای تعطیلات تجمیع هفته آینده تدابیری در زمینه ایجاد مداخلات منعی برای سفر و ایجاد مکانیزم جرایم اعمال شود.
محسن هاشمی:
رئیس شورای شهر تهران گفت: هم اکنون روزانه نزدیک به 5 هزار نفر به این ویروس مبتلا و حدود 300 نفر نیز جان خود را از دست می دهند و این آمار در تهران نیز حدود 150 فوتی است.