| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نکات آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا را برشمرد و بر لزوم استفاده از «ماسک» و «تزریق دز یادآور» واکسن کرونا تاکید کرد.
یک متخصص اپیدمیولوژی گفت: واکسیناسیون در کنار سایر روش‌ها از جمله نظام توانمند مراقبت بیماری و مشارکت مردم می‌تواند در کنترل اپیدمی موثر باشد، برای برخی گروه‌ها ممنوعیت تزریق واکسن وجود دارد.
سال گذشته در چنین روزهایی بود که خبر آمد دو نفر در شهر قم به ویروس کرونا مبتلا شده و فوت کردند. حالا در یک سالگی شیوع این ویروس در کشور، شاهد خیز چهارم بیماری در روزهای پایانی سال هستیم.
وزیر بهداشت گفت: امروز در ۶۳۵ بیمارستان دولتی، خصوصی و خیریه واکسیناسیون کرونا برای پرسنل شاغل در آی سی یو آغاز می‌شود.
وزیر بهداشت مطرح کرد؛
وزیر بهداشت از آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ از روز سه شنبه ۲۱ بهمن ۹۹ برای نیروهای آی سی یو خبر داد.
روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:
رییس جمهور با بیان اینکه از این هفته واکسیناسیون در کشور آغاز می‌شود، گفت: قبل از ۲۲ بهمن و در همین هفته و طبق اولویت‌های وزارت بهداشت کار واکسیناسیون با کادر درمان و بعد افراد دارای بیماری زمینه‌ای و مسن آغاز می‌شود.
نخستین محموله واکسن کرونای روسی با عنوان «اسپوتنیک وی» روز پنجشنبه ۱۶ بهمن وارد ایران شد و قرار بر این است که دو میلیون دوز از این واکسن در هفته‌های آینده وارد کشور شود، اما جزییات و نکاتی در مورد نوع این واکسن و شیوه تزریق آن را باید بدانیم.
رییس سازمان غذا و دارو:
رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حوزه تولید واکسن کرونا، تولید کننده دیگری به سرعت در حال تکمیل مدارک هستند تا فاز انسانی را آغاز کنند، گفت: مردم خاطرشان از بابت توانمندی کافی برای تولید واکسن در کشور جمع باشد و تحریم‌ها در این زمینه عملا بی اثر است.
رییس جمهوری:
رییس جمهوری تاکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند اگر واکسنی از خارج خریداری کنیم، با اطمینان کامل این کار را خواهیم کرد. در واکسن داخلی هم زمانی مجوز واکسیناسیون صادر خواهد شد که به اطمینان‌ برسیم و همه مراحل را طی کند.
شرکت مدرنا:
کارایی موثر ۱۰۰ درصدی واکسن کرونای شرکت مدرنا در برابر موارد شدید ابتلا به بیماری کووید 19 تأیید شد
در جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا
رئیس جمهور در جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا پس از ارائه گزارش روسای کمیته های آموزش و درمان ستاد از روند نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در کنکور سراسری در کشور، از اقدام کمیته درمان و وزارت بهداشت در غربالگری دانش آموزان در برگزاری کنکور، قدردانی کرد.
سازمان جهانی بهداشت:
سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه هشدار داد با وجود امیدهای فراوان به تولید واکسن برای بیماری کووید – ۱۹، ممکن است هرگز راه‌ حلی ساده و به ظاهر جادویی برای این مشکل پیچیده وجود نداشته باشد و مسیر عادی شدن اوضاع، مسیری طولانی باشد.