| سه شنبه، 28 فروردین 1403

نگاه ایران: مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان با بیان اینکه باید  تلاش کنیم تا نوروز پرنشاط را برای مردم فراهم شود گفت استاندار گیلان رسما سال آینده را سال گردشگری در گیلان معرفی کردند و این مسئله را باید در بهار به خوبی نشان دهیم.

یوسف گلشن امشب در جلسه مشترک کمیته اطلاع رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر و شورای هماهنگی روابط عمومی های گیلان  که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی وصنایع دستی گیلان و معاونین وی برگزار شد به نزدیک شدن به ایام نوروز اشاره کرد و افزود: نوروز جشن بازگشت به زندگی و شور، نشاط و امیدی است که ایرانی ها همواره به آینده بهتر دارند.

مدیر روابط عمومی استانداری گیلان با بیان اینکه نوروز یک فرهنگ است، تصریح کرد: نوروز عصاره ای از تاریخ و تمدن کشور ما محسوب می شود  که با ایمان مذهبی ایرانی ها درآمیخته است.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در جمع استانداران مبنی بر ایجاد نوروزی پر نشاط، بیان کرد: اواخر سال جاری مشکلاتی بر اثر بلایای طبیعی در نقاط مختلف کشور برای مردم ایجاد شد و در گیلان نیز بارش برف سنگین را داشتیم و باید تلاش کنیم تا نوروز پرنشاط را برای مردم فراهم شود.

مدیرروابط عمومی استانداری گیلان افزود : دکتر نجفی نیز رسما سال آینده را سال گردشگری در گیلان معرفی کردند و این مسئله را باید در بهار به خوبی نشان دهیم.

گلشن بر برگزاری نوروز به بهترین شکل ممکن تاکید کرد و گفت: روابط عمومی ها در زمینه مذکور نقش مهمی به عهده دارند و می توانند به دولت، مردم و جامعه کنند تا نوروز پر نشاطی داشته باشیم.

گلشن با اشاره به اینکه روابط عمومی ها افرادی خوش فکر و با تجربه هستند، اظهار کرد: روابط عمومی ها تلاش بسیاری برای اطلاع رسانی فعالیت های دولت انجام می دهند و نوروز سال گذشته 500 خبر توسط روابط عموی دستگاه های مختلف گیلان تولید شده است.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی ها خواستار تشکیل میز پاسخگویی توسط روابط عمومی دستگاه های اجرایی گیلان در ایام نوروز امسال شد و بیان کرد: در نوروز مستندسازی تلاش دستگاه های اجرایی بسیار مهم است.

وی افزود : در نوروز با توجه به تعطیلی مطبوعات و در سفر بودن مردم بیشترین توجه به اطلاع رسانی از صداوسیما،  خبرگزاری ها و پایگاه های خبری تحلیلی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی انجام شود.

وی با بیان اینکه روابط عمومی و رسانه ها در تمام برنامه های  دستگاه ها حضور دارند، خاطرنشان کرد: رسانه ها می توانند کمک بسیاری در حوزه اطلاع رسانی از خدمات دولت  داشته باشند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات گیلان  به برگزاری انتخابات در ابتدای سال آینده اشاره کرد و یادآور شد: نوروز پر نشاط می تواند به مشارکت حداکثری که مهم ترین اصل در نظام جمهوری ایران است، کمک کند ضمن اینکه مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند.

گلشن متذکر شد: فارغ از اینکه کدام نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری یا شوراهای اسلامی پیروز می شوند مهم ترین نکته برای اقتدار جمهوری اسلامی، مردم و جامعه مشارکت حداکثری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از تلاش روابط عمومی ها و رسانه ها در انتشار اخبار برف اخیر اظهار کرد: بیشتر رسانه های گیلان با انصاف هستند و اگر اطلاع رسانی به موقع انجام شود جلوی بسیاری از انتقادها و شایعه ها را می گیرد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان گفت: لازم نیست به تمام انتقادها به طور مستقیم پاسخ داده شود بلکه اطلاع رسانی به موقع سبب کاهش حجم انتقادها می شود.

گلشن ، فراهم کردن فضای انتقاد را یکی از افتخارهای دولت خواند و اظهار کرد: .اگرچه عده ای از این فضا علیه دولت بهره می گیرند دولت در زمینه مذکور سربلند است و تمام انتقادها را با روی گشاده می پذیرد البته در مورد تخریب ها محکم، مستدل و با زبان آمار پاسخ می دهد .

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی ها نوروز را تکرار زیبای طبیعت توصیف کرد و گفت: نوروز تکرار ملال آور نیست چون زیبا وهنرمندانه است  و ما روابط عمومی ها باید از نوروز و بهار درس گرفته و امید را در مردم افزایش دهیم، مدام خدمات دولت را تکرار کنیم اما تکراری که زیبا و هنرمندانه بوده و ملال آور نباشد.

وی از تشکیل گروه نظارت با استفاده از کارشناسان حوزه روابط عمومی و ارتباطات در فضای اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی گیلان خبر داد و یادآور شد: رصد فضای اطلاع رسانی دستگاه ها در اختیار مسؤولان گذاشته می شود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code