| پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سرهنگ رحیم شعبانی در دیدار با شهردار رشت مطرح کرد:
       کد خبر: 90345

نگاه ایران: رحیم شعبانی فرمانده انتظامی شهرستان رشت در جلسه هم اندیشی شهردار و اعضای شورای شهر رشت با با فرمانده نیروی انتظامی رشت و فرماندهان کلانتری های رشت (گزارش سخنان شهردار و اعضای شورای شهر رشت) با تقدیر و تشکر ویژه از شهردار رشت برای برگزاری این نشست هم اندیشی اظهار داشت: مشغله ایشان زیاد و کارها بسیار سخت است ما شاهد این هستیم که در دو سال گذشته تحولات چشمگیری در حوزه مدیریت شهری صورت گرفته است.

به گزاش روابط عمومی شهرداری رشت، شعبانی تصریح کرد:  از دکتر ثابت قدم و تیمی که ایشان را همراهی می کنند اعضای شورای شهر و مشاوران ایشان که اقدامات اساسی را در شهر ایجاد کردند سپاسگزاریم.

وی گفت: در سطح شهر میزان رضایتمندی مردم را در حوزه های مختلف شهری شاهد هستیم و توجه مجموعه مدیریت شهری به پلیس نشان می دهد که تیم مدیریتی شهر به اهمیت فعالیتهای نیروی انتظامی واقف هستند چرا که امنیت از مولفه های اصلی توسعه پایدار در هر کشوری است.

شعبانی  با بیان اینکه امنیت بستر ساز بسیاری از فعالیتهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در سطح کشور است افزود:  نیروی انتظامی این افتخار را دارد که در خاکریز اول و جبهه اول تامین امنیت است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رشت با اشاره به همدلی نیروی انتظامی با دستگاههای دولتی گفت: این امر باعث کاهش ۱۵ درصدی جرایم در سطح شهرستان رشت شده است.

وی افزود: پلیس سه عنصر وجدان کاری، راستگویی و امانتداری را در دستور کار خود قرار داده است و در جهت جلب رضایت مردم و اعتماد سازی اقدامات  لازم را انجام می دهد.

وی تاکید کرد: در تحولاتی عمرانی که در سطح شهر انجام شده است اگر همراهی پلیس نبود مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کرد و ما باور داشته ایم که پروژه ها در جهت رفاه مردم است .

وی با اشاره به فضاهای سبز , ایستگاههای پلیس ، پلهای عابرپیاده و پلهای زیر گذری که در شهر ایجاد شده است گفت: اگر پلیس و شهرداری تعاملی دو سویه داشته باشند در مدیریت شهری بسیار اثر گذار است.

شعبانی با تاکید بر اینکه ما از همه نیروهای خود می خواهیم که با شهرداری همکاری کنند تصریح کرد: در زمان دکتر ثابت قدم در مورد ساماندهی دستفروشان و جمع آوری متکدیان اقدامات خوبی انجام شد و از شهردار رشت برای مهیا ساختن ساختمان برتی نگهداری معتادان متجاهر تشکر می کنیم.

وی با با تاکید برتعامل با شهرداران مناطق افزود: هر چقدر یاری و تعامل بیشتر باسد در عمران و آبادانی شهر اثر گذار تر است ما در طول ۳۵ سال شهرداران زیادی را در رشت شاهد بودیم املای نانوشته غلط ندارد و در مجموعه اقدامات خوبی در دوران دکتر ثابت قدم انجام شده است و ما دعاگوی ایشان و آماده تعامل و همکاری در حوزه های گوناگون هستیم و خدا را شاهد و ناظر اعمال خود می دانیم.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت گفت: همواره در اجرای ماموریتهای طافت فرسا در شهر نیروهای ما آماده خدمت هستند و خدا را شکر که توانستیم با همکاری و همیاری بر مشکلات شهری فایق آییم و این ناشی از مدیریت خوب شهری است.

 مشکلات بسیار برای ساماندهی مشاغل مزاحم و دستفروشان

 حسینی مشاور کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با اشاره به اتفاقات خوبی که در حوزه ترافیک و توسعه معابر و فضای سبز در رشت رخ داده است اظهار داشت: در حوزه عمران شهری صمیمانه از زحمات پلیس تشکر می کنیم.

وی با بیان اینکه در ارتباط با ساماندهی مشاغل مزاحم و دستفروشان مشکلات بسیاری داشتیم و اگز زحمات پلیس نبود تلاش ها نتیجه بخش نبود گفت: حضور موثر حاج اقا کارگرنیا در مجموعه شورای شهر رشت بسیار اثر گذار بود .

حسینی تصریح کرد: از حسن نظر دکتر ثابت قدم که نظر مثبت در تعامل با پلیس داشته اند صمیمانه تشکر می کنم.

در ادامه این جلسه هر کدام از فرماندهان کلانتری های شهر رشت به بیان نقطه نظرات و نقاط ضعف و قوت منطقه تحت پوشش خود پراختند و برای رفع مشکلات بین انها و مدیران شهری حاضر در جلسه هم اندیشی و گفت و گو شد.

در پایان جلسه از سوی شهرداری رشت با اهدای لوح تقدیر از مهمانان حاضر در این جلسه تقدیر شد.