| جمعه، 31 فروردین 1403

نگاه ایران: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اهمیت تکمیل خط ریلی قزوین تا آستارا و همچنین آزادراه رشت - قزوین به عنوان شاخص ترین پروژه های دردست اقدام گفت: پرورش ماهی در قفس نیز از پروژه های مورد توجه مقام معظم رهبری در راستای افزایش اشتغال جوانان است.

حجت شعبان پور درحاشیه سفر به انزلی و بازدید از وضعیت ورزشگاه تختی این شهر اظهار کرد: پروژه تکمیل خط ریلی قزوین تا آستارا ، از مصوبات سفر ریاست جمهوری به گیلان است که براساس تاکیدات دولت و با تلاش شبانه روزی عوامل دست اندرکار، درصدد افتتاح آن در اوایل سال آینده هستیم.

وی به کمک پنج هزار میلیارد ریالی سازمان برنامه و بودجه کشور به این پروژه اشاره و اضافه کرد: این میزان اعتبار حدود سه هفته پیش تخصیص یافته و با افتتاح این پروژه ملی، یکی از بزرگترین پروژه های زیرساختی گیلان به بار می نشیند.

شعبان پور همچنین به تکمیل پروژه راه آهن آستارا اشاره و تصریح کرد: 400 میلیارد ریال اعتبار نیز برای این پروژه درماه گذشته اختصاص یافت که به حساب شرکت زیر ساخت واریز و حتی مشکل دو بنای قرار گرفته درمسیر راه آهن نیز با رایزنی مرتفع شد.

وی با اشاره به پیش بینی زمین 65 هکتاری برای ایجاد پایانه مرزی راه آهن در مرز آستارا گفت: اعتبارات لازم در سمت آستارای ایران وجود دارد و با توجه به تلاش طرف مقابل از سمت آذربایجان و به گفته وزیر ارتباطات و فناوری و رئیس کمیسیون همکاری های ایران و آذربایجان، درتلاش برای افتتاح آن تا پایان سال جاری هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان درادامه به روند پیشرفت آزادراه قزوین - رشت اشاره و خاطرنشان کرد: 11 کیلومتر از این پروژه به دلیل مشکلات جغرافیایی منطقه درتنگه منجیل و البرز متوقف شده بود که در دو سال گذشته، چهار هزار و 100متر از آن پایان و تا 2 ماه آینده ، ساخت سه هزار و 200متر از این مسیر نیز به پایان می رسد .

شعبان پور همچنین به پرورش ماهی در قفس به عنوان مهمترین پروژه اشتغالزایی مورد توجه مقام معظم رهبری و از تاکیدات دولت تدبیر و امید اشاره و اظهار کرد: با توجه به وجود 272 کیلومتر ساحل در گیلان و آزاد بودن 80 درصد از این سواحل ، پروژه پرورش ماهی در قفس که از مصوبات سفر رییس جمهوری به گیلان است، می تواند مشکل اشتغال را حل کند.

وی همچنین به تاکید استاندار گیلان برای بازدید از دو ورزشگاه تختی بندرانزلی و عضدی رشت در جهت ترمیم و برطرف کردن مشکلات آنها اشاره و اضافه کرد: با توجه به قدمت زیاد این دو ورزشگاه ، علاوه بر استفاده از مشاوران سازه ای و ارزیابی کارشناسی بنای آنها، در راستای مرمت ورزشگاه های عضدی و تختی و همچنین زیباسازی و فراهم کردن امکانات و تجهیزات آن، بررسی و اقدامات لازم صورت می گیرد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code