| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
نگاه ایران:  استاندار گیلان صبح امروز  در جلسه مشترک کارگروه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید تجارت با اشاره به پرداخت 725 مورد تسهیلات رونق مورد تسهیلات رونق تولید به واحدها گفت : با پرداخت 434 میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی از لحاظ رقم و نیز تعداد پرداختی ها در رتبه سوم کشور قرار داریم.

وی افزود : با توجه به اینکه سهم گیلان 470میلیارد تومان بود می توانیم  بیشتر از این اعتبارات را برای احیای واحدهای تولیدی پرداخت کنیم .

وی به ارسال نامه خطاب به معاون اول رئیس جمهور و رییس ستاد اقتصاد مقاومتی مبنی بر افزایش سهم گیلان در بهره مندی از تسهیلات رونق تولید  اشاره و خاطر نشان کرد : دکتر جهانگیری دستور افزایش سهم گیلان در استفاده از تسهیلات رونق تولید را به مدیریت اعتبارات بانک مرکزی صادر کردند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در پرداخت تسهیلات بانکی از طریق کارگروه رفع موانع تولید با قوت شروع شد گفت : اگر سهم افزایش یافته گیلان دریافت نشود ممکن است در آینده از رتبه های بالای کشور پایین بیاییم که نیازمند کار اساسی در طرح های مصوب  هستیم.

وی هدف از پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را راه اندازی مجدد آنان عنوان کرد و افزود : سازمان صنعت، معدن و تجارت با جدیت تمامی طرح هایی که به آنان تسهیلات پرداخت شده را بررسی و گزارشی ارائه کنند.

استاندار گیلان بر ضرورت اعلام واحدهای راه اندازی شده در دولت تدبیر و امید تأکید و تصریح کرد : علیرغم اینکه اگر در تمامی شاخص ها به 100 درصد هم برسیم عده ای نمی خواهند این توفیقات را ببینند اما باید تلاش های ویژه ای که در راه اندازی واحدهای غیرفعال استان شده به صورت دقیق اطلاع رسانی شود.

وی افزود : در اطلاع رسانی به مردم باید علت فعال نشدن برخی واحدها نیز بازگو شود.

دکتر نجفی با بیان اینکه در این مسیر دستگاه های خدمات رسان برق، آب، گاز مالیاتی و بخش های دیگر اقدامات معیشتی انجام دادند خاطر نشان کرد : آمار و ارقام مطلوب کنونی نمایانگر آن است که اگر بر موضوعی تمرکز ویژه شود نتایج موفقیت آفرین حاصل می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن عرض تسلیت مجدد به مناسبت رحلت آیت ا... هاشمی رفسنجانی افزود : در رحلت این عالم مجاهد دوستان و منتقدان همه با حضور خود اعلام داشتند که مرد بزرگی را از دست دادیم.

وی با اشاره به اینکه مجاهدت های آیت ا... هاشمی رفسنجانی برای همه مشهود است خاطر نشان کرد : ایشان در تمامی اقدامات از خود مایه می گذاشت

وی اظهار داشت : مردم ایران اسلامی  از جمله گیلانیان با حضور گسترده ی خود در مراسم وداع با ایشان قدردانی خوبی از تلاش های خستگی ناپذیر این عالم و مجاهد بزرگ  به نمایش گذاشتند.

وی گفت : امیدواریم بتوانیم صبر، مقاومت، ایثار، از خودگذشتگی و آثار برجای مانده از این یار امام و رهبری را چراغ راه خود قرار دهیم.

استاندار گیلان به آخرین دیدار خود به آیت ا... هاشمی رفسنجانی قبل از سفر گیلان اشاره و اظهار داشت : در این دیدار پس از ارائه گزارشی از وضعیت گیلان، ایشان با اشراف کامل درخصوص موضوعات مختلف استان اظهار نظر و راهکارها یی مطرح کردند.

وی با اشاره به اینکه واگذاری 320 هکتار به منطقه ویژه اقتصادی در سال 73 و 74 با دستور ایشان انجام گرفت افزود : نتایج این اقدام در توسعه ی استان و آینده ی درخشانی که برای آن متصور است به وضوح قابل مشاهده است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code