| پنجشنبه، 30 فروردین 1403
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد:
       کد خبر: 86751
نگاه ایران: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از فعالیت 100 فروشگاه بزرگ عرضه کالا با بیش از 50 هزار متر مربع در این استان خبر داد.

علی منتظری با اشاره به استخراج 11 میلیون تن مواد معدنی در سال 94 در گیلان اظهار کرد: مصالح تمام پروژه های عمرانی، راه آهن، بزرگراه و ... از معادن موجود در استان تامین می شود.

وی در ادامه به فعالیت در حوزه بازرگانی در گیلان اشاره کرد و افزود: سال 92 متراژ فروشگاه های بزرگ در استان 15 هزار متر مربع بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تأکید براینکه مغازه های کوچک پاسخگوی توسعه و صنعتی شدن در جامعه نیست، بیان کرد: امسال فضای فروشگاه های بزرگ عرضه کالا به 50 هزار متر مربع افزایش پیدا کرده و 100 فروشگاه بزرگ در استان فعالیت می کنند.

منتظری از افزایش فروشگاه های بزرگ عرضه کالا در گیلان تا پایان امسال خبر داد و تصریح کرد: تلاش بسیاری در حوزه ساماندهی واحدهای صنفی استان انجام شده است.

وی، فعالیت 30 درصد از واحدهای صنفی گیلان را بدون پروانه کسب در سال های گذشته عنوان کرد و افزود: اکنون پنج درصد از واحدهای صنفی استان بدون پروانه کسب هستند و این واحدها شناسایی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به فعالیت 170 شرکت پخش در استان، خاطرنشان کرد: 400 انبار کالا در گیلان موجود است و آمار کالا در این انبارها را به روزرسانی می کنیم.

منتظری بر مکانیزه کردن شرکت های پخش کالا و انبارهای نگه داری کالا در استان تأکید کرد و یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان باید سیستماتیک باشد.

وی با بیان اینکه شورای پژوهشی و فناوری در سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تشکیل شده است، اظهار کرد: تعداد 100 هزار واحد صنفی در استان داریم ضمن اینکه 100 هزار نفر در واحدهای صنعتی گیلان فعالیت می کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به برنامه ریزی برای آموزش کارکنان در واحدهای صنعتی گیلان اشاره کرد و افزود: بخش فناوری باید تلاش بیشتری در استان انجام دهد.

منتظری با اشاره به تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در گیلان، بیان کرد: کارگروه مذکور یکی از موفق ترین کارگروه های رفع موانع تولید در کشور محسوب می شود.

وی از پرداخت 400 میلیارد تومان تسهیلات به منظور رونق واحدهای تولیدی از ابتدای امسال تاکنون در گیلان خبر داد و تصریح کرد: گیلان رتبه دوم پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در کشور را کسب کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، در پایان خواستار افزایش تسهیلات پرداختی به واحدهای صنعتی در استان شد و گفت: سال آینده امیدواریم شکوفایی تولید و پر شدن ظرفیت خالی واحدهای تولیدی را با حمایت بانک ها در گیلان داشته باشیم.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code