| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: آیت الله زین العابدین قربانی ظهر امروز در سومین گردهمایی ائمه جمعه گیلان در این شهرستان، اظهار کرد: وجود ائمه جمعه سبب آرامش مردم است.

وی به جایگاه ائمه جمعه در جامعه اشاره کرد و افزود: ائمه جمعه مشکل گشای مردم بوده و اگر نباشد منطقه ناقص است.

نماینده ولی فقیه در گیلان قدرت امروز جمهوری اسلامی را زبانزد دنیا خواند و تصریح کرد: ائمه جمعه نماینده ولی فقیه هستند و اگر خوب عمل کنند رهبر سرافراز می شود و هر لحظه باید به وظایف خود خوب عمل کنیم تا به عدالتمان لطمه وارد نشود.

وی با اشاره به شهرهایی که امام جمعه و حتی سرپرست کامل ندارند، افزود: ائمه جمعه باید تلاش کنند هر حرفی را در نماز جمعه نزنند و نظام تضعیف نشود زیرا نظام قدرتمند در سایه ولایت می تواند کشور را نگهداری کند.

امام جمعه رشت به ساخت زائرسرا در مشهد مقدس برای اسکان زائران بی بضاعت اشاره کرد و یادآور شد: آنچه کشور را وزین کرده وجود امام رضا( ع)، خواهر گرامی ایشان و دیگر بقاع متبرکه بوده و مشهد مقدس کعبه دل های شیعیان ایران است.

وی درباره انتخاب امام جمعه برای اکثریت جمعیت اهل سنت به ویژه در رضوانشهر، بیان کرد: ساخت مسجد و انتخاب امام جمعه برای اهل سنت توسط ولی فقیه انجام می شود و به زودی احداث حوزه علمیه برای تربیت طلاب در رضوانشهر انجام می شود.

قربانی ائمه جمعه را پدر جامعه خواند و گفت: برای ارتقای فرهنگ جامعه باید از شعار دادن، حمله کردن و کوبیدن افراد پرهیز کنیم و ائمه جمعه نباید برای خوشایند چند نفر صحبت کند.

وی یادآور شد: ائمه جمعه به عنوان نماینده ولی فقیه باید بر اساس حق و عدالت رفتار کرده و در سایه ولایت با واقع بینی و مصلحت اندیشی جامعه را حفظ کنند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code