| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
 نگاه ایران: قاسم روحانی فر مدیرکل ثبت احوال گیلان با اشاره به جمعیت 2 میلیون و 574 هزار نفری گیلان اظهار کرد: 49.6 درصد از جمعیت استان مرد هستند و 50.4 درصد از جمعیت گیلان را بانوان تشکیل می دهند.

وی 69 درصد از جمعیت گیلان را شهری اعلام کرد و افزود: 31 درصد از جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند.

*گیلان استان آخر رشد جمعیتی در کشور

مدیرکل ثبت احوال گیلان با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در کشور 1.3 درصد است، تصریح کرد: نرخ رشد جمعیت در گیلان 7دهم درصد است و از لحاظ رشد جمعیتی در ردیف استان آخر کشور هستیم.

روحانی فر، سن جمعیت گیلان را بالا خواند و بیان کرد: بیش از 200 هزار نفر سالمند در استان داریم و این امر می طلبد سن ازدواج جوانان کاهش پیدا کند و نرخ باروری و فرزندآوری بیشتری داشته باشیم.

وی در ادامه به صدور کارت ملی هوشمند در گیلان اشاره کرد و گفت: در سال های 92 و 93 در مجموع 64 هزار درخواست صدور کارت ملی هوشمند داشتیم و این تعداد در سال 94 به 184 هزار درخواست افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل ثبت احوال گیلان با اشاره به سهمیه 485 هزار و 500 کارت ملی هوشمند استان در سال 95، خاطرنشان کرد: در 8 ماه امسال تعداد 504 هزار درخواست صدور کارت ملی هوشمند در گیلان داشتیم.

*چاپ کارت ملی هوشمند در 3 نوبت کاری

روحانی فر به چاپ کارت ملی هوشمند در سه نوبت کاری اشاره کرد و یادآور شد: کارت های ملی هوشمند پس از آماده شدن از طریق پیامک به متقاضیان اطلاع داده می شود.

وی با بیان اینکه گیلان دو میلیون نفر بالای 15 سال واجد دریافت کارت ملی هوشمند دارد، اظهار کرد: تاکنون یک سوم جمعیت گیلان درخواست صدور کارت ملی هوشمند دادند و در تلاش هستیم تا قبل از پایان سال 97 بتوانیم کارت ها را به تمام مردم تحویل دهیم.

مدیرکل ثبت احوال گیلان از برون سپاری 11 خدمت این سازمان به دفاتر پیشخوان خبر داد و افزود: تعداد 19 دفتر پیشخوان در تعویض شناسنامه و صدور کارت ملی هوشمند با ثبت احوال استان همکاری می کنند و امسال 25 سهمیه دیگر به این دفاتر اضافه کردیم و تا پایان سال به 44 دفتر پیشخوان می رسد.

روحانی فر در پایان با اشاره به صدور نخستین شناسنامه به نام «فاطمه ایرانی» در تهران در دی ماه سال 1297، بیان کرد: سال 1304 نخستین شناسنامه در گیلان به نام «جلال تاج» در شهرداری رشت صادر شده است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code