| شنبه، 01 اردیبهشت 1403
در نشست هیات اجرایی مجمع متخصصین گیلان با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی عنوان شد:
       کد خبر: 8451

نگاه ایران/ گروه اجتماعی: اعضای مجمع متخصصین گیلان عصر شنبه در سازمان تازه احیا شده مدیریت و برنامه ریزی با رئیس این سازمان به گفتگو پرداختند.

 در ابتدای جلسه رضا زمانی دبیر انجمن متخصصین گیلانی به شرح فعالیت های این انجمن  پرداخت. وی با اشاره به اینکه انجمن متخصصین در سال ۸۰ کار خود را آغاز کرده است گفت: مرکز این انجمن در استان گیلان نیز در سال ۸۱ آغاز به کار کرد.

نشست متخصصان با محمدی

زمانی گفت: این انجمن با ۲۷۰۰ فارغ التحصیل فعال شد و اکنون بیش از۴۱ هزار عضو دارد. وی برگزاری دوره های آموزشی و عملیاتی کردن برنامه های کمیته تخصصی مختلف را از وظایف این انجمن دانست و گفت:جشنواره شمعدانی رشت یک نمونه از کارهای انجام شده با همکاری این انجمن بود.

در ادامه نشست چند تن از اعضای کمیته اجرایی انجمن متخصصین به بیان نظرات خود پرداختند. اسماعیل مویدی رئیس مجمع متخصصین استان گیلان با تشریح سابقه فعالیت های این مجمع در گیلان، تعامل بیشتر سازمان های تصمیم ساز استان با متخصصین را خواستار شد.

همچنین رضا رسولی عضو شورای شهر رشت و رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری مجمع نیز  توجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی به مشکلات و مسائل شهری را خواستار شد.

حجت طالایی رئیس اداره ارزیابی کیفیت اداره استاندارد و رئیس کارگروه برق و الکترونیک این انجمن با اشاره به برگزاری یک دوره آموزشی برای شهرداران گیلان گفت: این دوره درباره استاندارد سازی وسایل شهربازی ها خواهد بود. وی ادامه داد: این وسایل به دلیل تاثیر بر سلامت جسمی و روحی کودکان حائز اهمیت هستند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت بندر انزلی گفت:صادرات و واردات از بندر انزلی در دو سال گذشته کاهش یافته است این درحالی است که بندر امیرآباد مازندران در مدت شیب صعودی داشته است.

از فرصت تا تهدید گردشگری

علیرضا محمدی رئیس کارگروه گردشگری انجمن متخصصین نیز گردشگری را یک مبحث بین رشته ای خواند و گفت: اگر برای گردشگری استان برنامه نداشته باشیم این فرصت تبدیل به تهدید خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت تهیه نقشه راه گردشگری بیان کرد:اگر این نقشه آماده نشود گیلان با توجه به محیط شکننده خود دچار آسیب خواهد شد.

محمدی گیلان را تا ده سال آینده پذیرای موج مهاجرت دانست و تاکید کرد:از حالا باید برای این شرایط برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه افزایش کمیت گردشگران نمی تواند مثبت تلقی شود اظهار داشت: توریسم انبوه بدون فراهم کردن زیر ساخت برای گردشگران مناسب گیلان نخواهد بود.

نیاز گیلان به آشنایی با استاندارهای جهانی

فرشاد نوروزپور رئیس کارگروه رسانه و نماینده انجمن دوستی ایران و سوئیس در گیلان هم با اشاره به وجود ظرفیت های این انجمن گفت: استان ما نیاز دارد تا با نرم و استاندارهای جهانی آشنا شود.

وی یکی از راههای تحقق این  امر را برگزاری تورهای گردشگری عنوان کرد و گفت:مدیران و کارشناسان ما می توانند در این سفرها بسیاری از نکات اصلی توسعه و پیشرفت را فرا گیرند.

در ادامه همچنین دیگر اعضای انجمن سید رضا کسایی رئیس کارگروه انفورماتیک، محمد ندایی رئیس اتحادیه مسکن مهر رشت و مسوول روابط عمومی مجمع و فردین بردبار از اعضای کارگروه عمران به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

نشست با رییس سازمان مدیریت گیلان

عمل کردن به جای حرف زدن

محمدعلی(کیوان) محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه نیز در این جلسه با بیان اینکه این سازمان مستقل است یکی از رسالت های آن را نظارت قبل، حین و بعد از عمل عنوان کرد.

وی ادامه داد: در این سازمان اصول مغفول مانده در ده سال گذشته مورد نظر خواهد بود.  محمدی گفت: ما برای تغییر ذهنیت جهان سومی خود باید به جای حرف زدن عمل کنیم. وی افزود: کاملا موافق هستم که باید کارشناسان استان را به بازدید از کشورهای پیشرفته بفرستیم تا ببینند چطور می توان هم تونل، سد و برداشت چوب داشت و هم به بهترین شکل از محیط زیست حفاظت کرد.

وی همچنین حضور سرمایه گذاران جدید را منوط به حل مشکلات سرمایه گذاران فعلی استان دانست و گفت: تا وقتی سرمایه گذاران فعلی استان با مشکلات مختلفی درگیر هستند نباید انتظار ورود سرمایه گذاران جدید از استان و خارج از کشور را داشته باشیم.

محمدی با اشاره به پتانسیل و نعمت های الهی که در استان گیلان وجود دارد بیان کرد: از پتانسیل استان گیلان خوب استفاده نکرده ایم.

وی شرط موفقیت در کار را آرامش و تمرکز دانست و گفت: با توجه به اقدامات دولت تدبیر و امید، آرامش در کشور حاکم شده است. محمدی تمرکز را داشتن دید علمی و جزیی نگر در کار ها دانست و گفت: باید اولویت های استان مشخص شده و برای آن ها برنامه ریزی صورت گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه دارای ۱۳ کارگروه و ۳۰ کمیته تخصصی است گفت: در این کمیته ها ایده پردازی صورت می گیرد و زمینه های اجرای یک طرح را آغاز می کند.

وی افزود: تلاش بر این است تا درصد بالایی از این نظرات در برنامه ششم توسعه لحاظ شود.

محمدی با اشاره به وجود تخصص های مختلف در این انجمن گفت: اعضای این انجمن می توانند عضو این کمیته ها شده و به بیان ایده و نظرات خود بپردازند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه گیلان، کمیته های تخصصی را جای ایده پردازی و تصمیم سازی خواند و گفت: مراکز دولتی جای تصمیم گیری و اجرا است و فرصتی برای فکر کردن ندارند.

وی ادامه داد: این کمیته های می تواند بررسی کنند که گیلان با توجه به تراکم جمعیت و مساحت باید به سمت کدام نوع توریسم پیش برود؟

محمدی فعال کردن NGO ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اساس سازمان برنامه ریزی بر روی وجود تشکل ها است.

وی با اشاره به مشکلات بخش محیط زیست و منابع طبیعی استان گفت: مردم خودشان بهتر می توانند جامعه خودشان مدیریت کنند و با توجه به انگیزه NGO ها بهتر است بخشی از وظایف این سازمان ها به گروههای مردمی سپرده شود.

گفتنی است در پایان این نشست کارت افتخاری عضویت مجمع متخصصین ایران به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اهدا شد.

photo_2015-09-06_11-55-07

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code