| پنجشنبه، 30 فروردین 1403
موضع‌گیری بی‌سابقه از تریبون نماز جمعه در گیلان؛
       کد خبر: 83486
نگاه ایران:  حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به برگزاری یادواره 166 شهید این شهرستان در مصلای آستارا، اظهار کرد: عنایت و توجه شهدا بود که مجلسی با این عظمت شکل گرفت.

امام جمعه آستارا با قدردانی از حضور تمام اقشار مختلف مردم و دست اندرکارانی که در برگزاری برنامه بزرگ معنوی یادواره شهدا نقش آفرینی کرده بودند، افزود: برای ایجاد فضای معنوی در شهرستان برگزاری چنین برنامه هایی ضروری است.

وی بر ضرورت تداوم فضای معنوی ایجاد شده در شهرستان تأکید کرد و گفت: اکنون با توجه به اینکه فضای معنوی خوبی در شهرستان به برکت وجود شهدا ایجاد شده به هیچ عنوان صلاح نمی دانیم برنامه های جانبی نظیر کنسرت که بعضی ها به دنبال آن هستند در این شهرستان اجرا شود.

حافظ نیا با اعلام مخالفت خود با برگزاری هرگونه کنسرت آستارا، ادامه داد: اجازه برگزاری کنسرت را به هیچ کس نمی دهم و خانواده های معظم شهدا و بسیجیان از شورای تأمین، اداره فرهنگ و ارشاد، دستگاه های قضایی و انتظامی شهرستان می خواهند در این زمان برگزاری کنسرت در شهرستان لغو شود.

وی با اشاره به روز جهانی حقوق بشر گفت: سازمان حقوق بشر به عنوان یک سازمان بی طرف با نادیده گرفتن حقوق بشر در قوانین تصویب شده خود، حقوق بشر تعریف شده آمریکایی ها را دنبال می کند.

خطیب جمعه آستارا اضافه کرد: سیاه پوستان آمریکا، مردم یمن، سوریه، نیجریه، عراق، بحرین، افغانستان و کشورهای آفریقایی در محدوده حقوق بشر تعریف شده آمریکایی ها هیچ جایگاهی ندارند و دولت آمریکا با وجود اینکه دم از حقوق بشر می زند اما در مقابل کشتار این همه مردم بی گناه در منطقه سکوت کرده است.

وی با اشاره به اینکه شیخ زکزاکی عامل اتحاد بین مردم اهل تسنن و اهل تشیع مردم نیجریه محسوب می شود، خاطرنشان کرد: ارتش و مقام های امنیتی نیجریه، شیخ زکزاکی را به جرم شیعه بودن دستگیر کرده و مورد آزار و اذیت قرار داده است.

حافظ نیا دستگیری و آزادی شیخ زکزاکی را نشانه مظلومیت شیعه در نیجریه خواند و خاطرنشان کرد: دادگاه با رأی به آزادی شیخ زکزاکی، مقام های امنیتی نیجریه را ملزم به پرداخت غرامت به خانواده شیخ زکزاکی کرد اما این اقدام دادگاه نیجریه در زمینه آزادی شیخ زکزاکی باید به موقع انجام می شد.

وی به نقش انگلیسی ها در کشتار بی رحمانه مردم بحرین به دست آل خلیفه اشاره کرد و گفت: انگلیسی ها با حمایت آمریکاهایی به دست آل خلیفه دست به کشتار بی رحمانه مردم مظلوم و بی دفاع بحرین زده اند تا با این اقدام منافع مالی آمریکاهایی را در منطقه تأمین کنند.

امام جمعه آستارا با اشاره به میلاد رسول اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت، اظهار کرد: در عصر کنونی هر کس از اهل تسنن و تشیع اگر بخواهد بر طبل تفرقه و نفاق در بین مسلمانان جهان اسلام بکوبد مزدور و جیره خوار دشمن و استکبار جهانی محسوب می شود.

وی مصوبه مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا در تمدید تحریم علیه ایران را نقض آشکار برجام دانست و یادآور شد: حفظ وحدت، ایجاد یکپارچگی و انسجام دولت و ملت در مقابل نقض برجام از سوی طرف مقابل باید به نمایش گذاشته شود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code