| چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: جاده اصلی لاهیجان به آستانه اشرفیه حد فاصل مسافت بین میدان ابریشم تا بیمارستان سیدالشهدا(ع) که پیش از این نیز حادثه ساز بود، بار دیگر حادثه تلخی را برای ساکنان حاشیه این محور رقم زد و یکی از ساکنان حاشیه نشین این جاده که برای دریافت وام خود قصد داشت به سازمان چای برود در این محور جان خود را از دست داد.

بارها درباره حادثه خیز بودن محور مذکور مطالب زیادی گفته شد تا اینکه مسؤولان به فکر افتادند سرعت گیری در مسیر مذکور نصب کنند که با نصب آن به گفته ساکنان محور مورد نظر حدود 60 درصد تصادفات منجر به فوت کاهش یافت اما سرعت گیر در جایی نصب شد که نباید نصب می شد.

سرعت گیر در ابتدای میدان ابریشم لاهیجان به طرف آستانه اشرفیه در مسیر برگشت و در مجاورت بیمارستان سیدالشهدا(ع) در مسیر رفت نصب شده در حالی که ساکنان حاشیه خیابان مذکور اعتقاد دارند بهتر بود سرعت گیر در مسیر برگشت جلوتر از ین بیمارستان و در مسیر برگشت مقابل بانک ملی از آستانه اشرفیه به لاهیجان نصب می شد.

یکی از ساکنان خیابان پرحادثه مسیر میدان ابریشم تا بیمارستان سیدالشهدا(ع) لاهیجان ـ آستانه اشرفیه  اظهار کرد: سرعت گیری که در محور بازکیاگوراب به طرف آستانه اشرفیه گذاشتند تاثیرگذار بود اما این سرعت گیرها رنگ مشخصی ندارند.

وی گفت: سرعت گیرها پس از 20 روز از نصب فاقد رنگ شدند و مشخص نیست که سرعت گیر کجای نقطه نصب شده به همین خاطر رانندگان با سرعت از روی سرعت گیرها عبور می کنند و حادثه برخورد با عابران پیاده اتفاق می افتد.

این شهروند لاهیجانی به حادثه ناگواری که روز گذشته برای یک فرد نگون بخت رخ داد اشاره کرد و یادآور شد: این فرد قصد داشت به سازمان چای برود و وام دریافت کند و در مسیری که سرعت گیر نصب شده بود خودرویی با سرعت قبل از سرعت گیر به این مرد زد و جانش را گرفت.

پیش از اقدام به نصب سرعت کاه ها جاده اصلی لاهیجان به آستانه اشرفیه بدون دقت و توجه به اطراف رانندگی می کردند و خانواده های بسیاری در حاشیه این جاده را سیاه پوش کردند و اکنون نیز بی دقتی مسؤولان در چگونگی نصب و حتی رنگ آمیزی مناسب موجب مرگ انسان دیگری شدند.

مسافت بین میدان ابریشم تا بیمارستان سیدالشهدا(ع) در جاده اصلی لاهیجان به آستانه اشرفیه بیشتر ایام شاهد وقوع تصادفات مرگبار بوده و یکی از محورهای پرخطر و پرحادثه گیلان محسوب می شود که مسؤولان هنوز نتوانسته اند پس از سال ها از حادثه خیز بودن این منطقه جلوگیری کرده و اقدامی کنند که عابران و مردم حاشیه نشین جاده بر اثر بی تدبیری آنها جان خود را از دست ندهند و خانه ای سیاه پوش نشود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code