| جمعه، 31 فروردین 1403

نگاه ایران: جلسه تشکل های معلولان گیلان امروز با حضور محمدعلی نجفی استاندار به مناسب 13 آذرماه روز جهانی معلولان در محل استانداری تشکیل شد.(از اینجا بخوانید)

رئیس هیأت مدیره انجمن معلولان بینایی گیلان در جلسه مذکور با اشاره به اینکه نخبگان بسیاری در بخش های فرهنگی، ورزشی و ... بین معلولان استان وجود دارد اظهار کرد: معلولان در نوبت های مختلف پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در آوردند.

وجود تنگ نظران در پایین دست دولت

اسماعیل حاجی پور بر پرداخت حقوق معلولان توسط دولت تأکید کرد و افزود: دولت مصوبات خوبی در مورد معلولان دارد اما تنگ نظرانی در پایین دست دولت هستند و مانع از احقاق حقوق معلولان می شوند.

وی با بیان اینکه معلولان افرادی بی توقع هستند، تصریح کرد: معلولان در برخی از مواقع مورد بی مهری قرار می گیرند و انتظار دارند حقوق قانونی آنها تحقق پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت به انتظار جامعه معلولان از مسؤولان اشاره کرد و گفت: مدیران به معلولان به چشم ترحم نگاه نکنند زیرا باید بدانند آنها ارباب نیستند.

حاجی پور با اشاره به وضعیت مدرسه اوتیسم گیلان، بیان کرد: کودکان در مدرسه باغچه بان شهر رشت به دلیل بی توجهی مسؤولان در حالت یخ زدگی هستند و این وضعیت پس از گذشت روزها همچنان ادامه دارد.

وی، مناسب سازی معابر عمومی را از خواسته های جامعه معلولان گیلان ذکر کرد و متذکر شد: نیاز است گروهی از وضعیت مناسب سازی معابر استان بازدید داشته باشند و مسؤولان نباید تنها به گزارش ها اکتفا کنند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه تخفیف 50 درصدی عوارض صدور پروانه ساختمان برای یک مرتبه برای معلولان بینایی در این شورا به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: احداث پارک پیاده روی ویژه معلولان بینایی در شهر رشت برنامه ریزی شده است.

حاجی پور بر ایجاد اشتغال سه درصدی معلولان در دستگاه های دولتی تأکید کرد و گفت: انتظار جامعه معلولان اجرای مصوباتی است که توسط دولت به تصویب رسیده است.

وی در ادامه به تهیه قطعه زمینی به منظور ایجاد مجتمع فرهنگی معلولان در محل مسکن مهر شهر رشت اشاره کرد و یادآور شد: انتظار داریم پروانه پیشخوان دولت برای زمین مذکور صادر شود.

این مسؤول، با اشاره به قول پرداخت 500 میلیون تومان برای ساخت زمین مذکور توسط کیوان محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان، اظهار کرد: می دانیم بدون هماهنگی استاندار دستگاه ها نمی توانند ریالی را جابه جا کنند.