| جمعه، 31 فروردین 1403

نگاه ایران: رئیس پلیس راه استان همدان اظهار کرد: بر اثر واژگونی اتوبوس راهیان نور در ورودی شهر همدان 30 دانش آموز گیلانی مجروح شدند.

سرهنگ رضا عزیزی روز جمعه در مصاحبه با ایرنا در تشریح چگونگی این حادثه افزود: ابتدا ساعت 6 و 45 دقیقه بامداد امروز یک دستگاه کامیون هنگام تردد در جاده ملایر - همدان در وروردی شهر همدان واژگون می شود.

وی اضافه کرد: اختلاف سطح جاده (قیر زدگی) موجب ناتوانی راننده کامیون در کنترل وسیله نقلیه و واژگونی آن شده که در این سانحه 2 سرنشین کامیون مجروح می شوند.

وی بیان کرد: راننده اتوبوس حامل دانش آموزان گیلانی که از خوزستان به سمت گیلان در حال تردد بود با دیدن صحنه واژگونی این وسیله نقلیه، کنترل وسیله نقلیه از دستش خارج می شود.

رئیس پلیس راه استان همدان افزود: راننده این وسیله نقلیه بلافاصله از سیستم ترمز برای نگهداشتن اتوبوس استفاده کرده که به علت لغزنده بودن سطح جاده خودرو واژگون می شود.

سرهنگ عزیزی گفت: واژگونی اتوبوس راهیان نور 30 مجروح بر جای گذاشت که 20 سرنشین اتوبوس به صورت سرپایی مداوا شده و 10 تن از آنها نیز تحت نظر پزشک هستند.

وی اضافه کرد: استاندارد نبودن شیب عرضی جاده منجر به جمع شدن آب در وسط جاده و لغزندگی سطح معبر شده بود.

وی اظهار کرد: رانندگان باید هنگام جمع شدن آب در وسط جاده و لغزنده بودن سطح معبر سرعت خود را تا 30 کیلومتر در ساعت کاهش دهند در حالیکه سرعت این اتوبوس 70 کیلومتر در ساعت بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به اختلاف سطح جاده ناشی از قیر زدگی و نامناسب بودن شیب عرضی جاده ، شهرداری همدان در بروز هر 2 سانحه واژگونی 50 درصد مقصر شناخته شد و رانندگان نیز 50 درصد در بروز این سوانح سهم داشتند.

 

معاون سپاه گیلان:

دانش آموزان گیلانی راهیان نور حادثه همدان سرپایی مداوا شدند

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان گفت: در حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان زائر گیلانی راهیان نور، ۲۳ نفر مجروح شدند که خوشبختانه آسیب ها جدی نبود و دانش آموزان به صورت سرپایی مداوا شدند.

سرهنگ پاسدار عباس بایرامی در گفت وگو با تسنیم با اشاره به حاثه امروز واژگونی اتوبوس حامل زائران دانش آموز اردوی راهیان نور دانش آموزی استان گیلان در محور همدان، اظهار داشت: خوشبختانه واژگونی اتوبوس حامل زائران دانش آموز تلفات جانی در بر نداشت و مجروحان حادثه سرپایی درمان شدند. معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه راننده اتوبوس حامل دانش آموزان پس از مشاهده و برخورد یک خودرو در مسیر راه و به علت لغزندگی جاده، کنترل خودرو را از دست داد گفت: راننده اتوبوس پس از مشاهده خودرو در مسیر راه مبادرت به ترمز می کند که اتوبوس به دلیل لغزندگی جاده دچار چرخش و واژگونی می شود. وی با اشاره به آمار مجروحان حادثه تصادف اتوبوس حامل دانش آموزان زائر گیلانی افزود: در حادثه تصادف اتوبوس دانش آموزان زائر گیلانی، 23 نفر مجروح شدند که خوشبختانه آسیب ها جدی نبوده است و تعداد 20 نفر از دانش آموزان به صورت سرپایی مداوا شدند. معاون هماهنگ کننده سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه تعداد 3 نفر از دانش آموزان زائر گیلانی در حال مداوا هستند خاطرنشان کرد: به گزارش پلیس راه استان همدان، سرعت اتوبوس مطمئنه و قانونی بوده است. بایرامی با اشاره به اینکه دانش آموزان زائر گیلانی از آموزش و پرورش اطاقور شهرستان لنگرود بوده اند افزود: عامل اصلی تصادف و واژگونی خودرو حامل دانش آموزان زائر گیلانی، لغزندگی جاده و برخورد خودرو در مسیر راه بوده است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code