| چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
فریب 40نفر با آگهی فروش پرنده و حیوانات خانگی؛
       کد خبر: 81870

نگاه ایران: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری افرادی که در پوشش سایت های معتبر تبلیغاتی در فضای اینترنت، اقدام به کلاهبرداری می کردند، خبر داد.

 به گزارش واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان، سرهنگ ایرج محمدخانی گفت: در پی گزارش های رسیده از پلیس فتا استان های دیگر و تماس شهروندان اقصی نقاط کشور با این پلیس مبنی بر کلاهبرداری از طریق سایت های معتبر تبلیغاتی در فضای مجازی با درج آگهی فروش پرندگان و سایر حیوانات خانگی با قیمت نازل تر از بازار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود : با پی جویی های فنی و پلیسی ، کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند فرد کلاهبردار را که سابقه کیفری داشته و بدلیل تعدد پرونده قضایی منجر به صدور قرار نهایی برای او شده بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ محمدخانی اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهم 43 عدد سیم کارت و 15 عدد کارت بانکی کشف و ضبط شد که با توجه به ادله دیجیتال کشف شده ، متهم به صراحت به بزه انتسابی و اینکه با درج آگهی فروش پرندگان و سایر حیوانات خانگی با قیمت نازل تر از بازار در سایت های تبلیغاتی معتبر ، اعتماد کاربران را جلب کرده و با فریب 40 نفر از آنان، حدود 300 میلیون ریال کلاهبرداری نموده، اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا گیلان ادامه داد: پس از معرفی متهم به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت و زندانی شدن او، با رصدهای انجام شده مشخص گردید همچنان کلاهبرداری با شیوه و شگرد متهم دستگیر شده از طریق سایت های معتبر تبلیغاتی در حال انجام است.

سرهنگ محمدخانی گفت: با تحقیقات از زندانی، معلوم شد یکی از بستگان او که جوانی 25 ساله اهل و ساکن رشت می باشد، با سیم کارت و کارت بانکی که متعلق به شخص دیگری بود، به کلاهبرداری از کاربران اقدام می کند.

وی با اشاره دستگیری این متهم و کشف و ضبط چندین فقره سیم کارت و کارت بانکی از مخفیگاهش افزود: طبق اقرار متهم، مالک سیم کارت و کارت بانکی مردی 25 ساله اهل و ساکن رشت و در حال گذراندن دوره محکومیت خود در زندان عمومی شهرستان رشت می باشد که در بازجویی های انجام شده ، نامبرده اقرار و اعتراف کرد در ازای دریافت وجه نقد، چندین فقره سیم کارت و کارت بانکی خود را در اختیار مجرم قرار داده است.

وی به هموطنان توصیه کرد که پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت، از صحت کالا و خدمات ارائه شده اینترنتی به صورت حضوری اطمینان یابند و قبل از تحویل کالای فروخته شده خود از طریق درج آگهی فروش در سایت های معتبر، مجاز و مطمئن در ازای چک های رمز دار بانکی با مراجعه به بانک مربوطه از اصالت آن مطمئن شوند.

سرهنگ محمدخانی اضافه کرد: شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش کنند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code