| جمعه، 31 فروردین 1403

نگاه ایران: مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) می تواند توسعه روستاهای گیلان را رقم بزند و گردشگری پایدار را رونق بخشد.

رضا علیزاده روستا و روستاییان را منابع اصلی تولید و رشد اقتصاد ملی خواند و گفت:  بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) می تواند توسعه روستاهای کشور را رقم بزند و همچنین با ایجاد بسترهای لازم گردشگری پایدار را رونق بخشد.

وی با بیان اینکه ICT روستایی می تواند توسعه در ابعاد گوناگونی همچون بازاریابی تولیدات روستاییان، درآمدافزایی بومیان، معرفی ظرفیت های روستایی و نیز رونق گردشگری را دنبال داشته باشد؛ از تسهیل و تسریع فرایندهای اداری از طریق شبکه های ارتباطی جدید به عنوان دیگر مزایای توسعه تجارت در حوزه روستایی یاد کرد.

این مسئول تصریح کرد: ایجاد توسعه همه جانبه و پایدار در زمینه صنعت گردشگری مستلزم شناسایی ابعاد مختلف روستا است که این ابعاد اثرات گوناگونی بر درآمدزایی و ظرفیت سازی خواهد بود.

علیزاده، مارکتینگ و بازاریابی را از معضلات در چرخه تولید تا عرضه کالاهای صنایع دستی خواند و افزود: با شبکه سازی و الکترونیکی کردن فعالیت های مرتبط با این موضوع در مدت زمان کوتاهی شاهد تحولات اثربخشی در جوامع روستایی گیلان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون رزرواسیون تاسیسات اقامتی و گردشگری بصورت سنتی انجام می شود، جریان سازی نفوذی از طریق دنیای مجازی را مهم تلقی کرد و گفت: با تحقق این مهم و عینیت یافتن آرمان های موجود صنعت گردشگری در گیلان وارد مرحله شکوفایی خواهد شد.

علیزاده از آمادگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان برای اجرای طرح مذکور خبر داد و اذعان داشت: تمامی داده های لازم تهیه و تنظیم شده و به زودی برای پردازش های اولیه ارائه می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه دفاتر خدمات ارتباطی موجود در استان از نظر تعدد و نیروی انسانی ماهر در شرایط مطلوبی برای ارائه طرح توسعه تجارت روستایی به سر می برد، خواستار همکاری دیگر نهادهای ذی ربط برای اجرای هرچه بهتر طرح مذکور شد و خاطرنشان کرد: فاز اول طرح توسعه تجارت روستایی به صورت پایلوت در حدود 230 دفتر خدمات ارتباطی آغاز خواهد شد که از 21آذرماه سال جاری دوره های آموزشی آن در 5 شهرستان اجرا می شود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code