| جمعه، 31 فروردین 1403
حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری مطرح کرد:
       کد خبر: 81396
نگاه ایران: نماینده فومن وشفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گردشگر پذیر بودن این شهرستان گفت: تأسیس دانشگاه گردشگری یکی از مهمترین اولویت های آموزشی فومن است.

به گزارش مهر، حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری در جلسه بررسی وضعیت دانشگاه های فومن که عصرپنج شنبه در دفتر فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و ارتقاء حوزه آموزش عالی و آموزش و پرورش یکی از اولویت و برنامه های  شهرستان طی چهار سال آتی است.

وی با تأکید بر دور ماندن فضای آموزشی کشور از فضای سیاسی، افزود: درصورت آلود شده این دو دستگاه مهم به بازی های سیاسی شاهد هیچ پیشرفتی در سطح کشور نخواهیم بود.

نماینده فومن وشفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه وارتقاء فضاهای علمی در سطح شهرستان گفت: با توجه به اینکه شهرستان فومن جزء شهرستان های گردشگرپذیر بوده وجود دانشگاه گردشگری یکی از مهم ترین اولویت ها این شهرستان است.

وی با تأکید برضرورت ارتقاء امکانات علمی و فرهنگی در سطح شهرستان فومن، خاطرنشان کرد: باید مهارت محوری نیز در دانشگاه ایجاد شود.

حجت الاسلام افتخاری با بیان اینکه دانش محوری و پژوهش باید از اولویت اصلی دانشجویان و مراکز آموزشی قرار گیرد، تصریح کرد: داشتن مراکز آموزشی و علمی پویا سبب توسعه کشور در عرصه های مختلف می شود.

وی با بیان اینکه براساس آمار در حدود ۲۰۰ مدرسه در کل کشور بلااستفاده مانده است، افزود: باید از این مدارس برای مراکز علمی و دانشگاهی استفاده کرد.

مجوز راه اندازی دانشگاه گردشگری صادر شده است

میرشمس مومنی زاده مهرق

در ادامه این جلسه نیز فرماندار فومن با اشاره به پیگیرهای انجام شده برای کسب مجوز راه اندازی دانشگاه گردشگری در شهرستان، اظهار کرد: خوشبختانه این مجوز صادر شد و با تعامل و همکاری اداره کل آموزش و پرورش نیز ساختمانی برای شروع بکار این دانشگاه در اختیار شهرستان قرار گرفت.

میرشمس مومنی زاده با بیان اینکه برای تجهیز و نوسازی این مکان نیازمند همکاری اداره کل نوسازی استان هستیم، گفت: متاسفانه فضای ساختمانی دانشکده های علمی و کاربردی و دامون شهرستان فومن مورد انتقاد وزارت علوم بوده و نیازمند ایجاد یک فضای مناسب برای دانشجویان این دانشکده ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه هرگونه اقدامی در زمینه بستن شدن این دانشکده ها در سطح شهرستان دارای تبعات خواهد بود، خاطرنشان کرد: راه اندازی و ایجاد فضاهای استاندار برای این دانشگاه از جمله تأکیدات وزارت علوم است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code