| جمعه، 31 فروردین 1403
با حضور شمشیرباز گیلانی که دوبار برابر حریفان اسرائیلی انصراف داد؛
       کد خبر: 78583
نگاه ایران/گروه ورزشی: تیم ملی شمشیربازی ایران در بخش سابر برای نخستین بار در تاریخ به عنوان قهرمانی جهان و مدال طلا دست پیدا کرد.
در فینال جام جهانی اسلحه سابر که در داکار سنگال برگزار شد تیم ملی اسلحه سابر ایران با برتری ۴۵ بر ۳۹ برابر ایتالیا که رکورددار بیشترین مدال شمشیربازی در مسابقات المپیک است برای اولین بار در تاریخ قهرمان شد و مدال طلا را به دست آورد. تیم ملی اسلحه سابر ایران با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، فرزاد باهرارسباران و محمد رهبری  و با سرمربیگری پیمان فخری در این دوره از رقابت ها حاضر بود. این اولین مدال و قهرمانی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در جام جهانی و البته رقابت های معتبر جهانی شمشیربازی بود. تیم ملی ایران، در این مسابقات توانسته بودند ژاپن،آمریکا(تیم اول رنکینگ جهانی) و کره جنوبی را شکست دهند. محمد رهبری شمشیرباز گیلانی عضو تیم ملی بهمن سال 94 در رقابت های جهانی ایتالیا با حاضر نشدن برابر حریفی از رژیم اشغالگر قدس شانسش را برای حضور در المپیک از دست داد.

این دومین باری بود که رهبری طی سه ماه در مقابلی حریفی از اسرائیل قرار نگرفت. او در مسابقات جهانی مجارستان برای کسب سهمیه المپیک پس از هفت پیروزی در مقابل حریف اسرائیلی قرار گرفت که از مسابقه انصراف داد.

رهبری سابقه ده سال عضویت در تیم ملی و 15 مدال رنگارنگ آسیایی و جهانی را در کارنامه دارد.

e0v5_shamshirbazi

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code