| جمعه، 31 فروردین 1403
خانمی که به‌ کابینه دولت یازدهم اضافه شد کیست؟
       کد خبر: 78207
نگاه ایران:  رییس جمهوری در حکمی خانم دکتر زهرا احمدی پور را به عنوان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری منصوب کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،متن حکم حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم سرکار خانم دکتر زهرا احمدی پور نظر به تعهد و سوابق علمی و تجربیات ارزشمند سرکار عالی ، به موجب این حکم به عنوان "معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری " منصوب می شوید. امید است با عنایات الهی در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید. حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران  
به گزارش خبرآنلاین؛ کمتر از یک هفته پس از رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهاد حسن روحانی رییس جمهور برای وزارت خانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش، رییس جمهور یک زن را به کابینه اضافه کرد؛ زهرا احمدی پور.
خانم احمدی پور جایگزین مسعود سلطانی فر، رییس سه سال گذشته سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می شود. سلطانی فر هفه گذشته توانست با رای اعتماد نمایندگان مجلس به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شود. زهرا احمدی پور اکنون در حالی پا به ساختمان خیابان آزادی می گذارد که پیش از این و به مدت دو سال معاون ورزش بانوان سازمان تربیت بدنی بوده است؛ ۸۲ تا ۸۴ در دولت اصلاحات و زمان ریاست محسن مهرعلیزاده. این درحالی است که در روزهای گذشته بارها نام محسن مهرعلیزاده به عنوان گزینه ای برای تصدی ریاست سازمان میراث فرهنگی مطرح شده بود. خانم احمدی پور دانش آموخته جغرافیای سیاسی در مقطع دکتری و جغرافیا و برنامه ریزی شهری در مقطع کارشناسی ارشد است. او علاوه بر عضویت در هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، از سال ۱۳۷۶، مدیرکلی دفتر تقسیمات کشور وزارت کشور در سال های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۲ را به عهده داشته است. پستی که از تیرماه ۹۴ در دولت یازدهم هم بر عهده دارد. احمدی پور در حالی به عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب شده است که کمپین #نه_به_کابینه_مردانه_اعتدال در دو هفته گذشته خواستار دادن سمت های مدیریتی به زنان شده بود. اگرچه در حد وزرا چنین خواسته ای محقق نشد، اما روحانی در ماه های پایانی دولت یازدهم، یک زن دیگر را به کابینه خود افزود. از ابتدای دولت شهیندخت مولاوردی، معصومه ابتکار و الهام امین زاده معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، محیط زیست و حقوقی بودند.
 
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code